Bigdata vervangt uw neus in een online parfumerie

EINDHOVEN, 20141119 — Online parfum kopen, is een trend. Maar hoe zoek je online een nieuwe geur, zonder met je neus boven het flesje te hangen? Door de bigdata te gebruiken van je eigen klantenbestand.

Online tool: Parfumadviseur
De grootste online parfumerie van Nederland, ParfumSuper.nl, heeft een methode ontwikkeld om klanten die online op zoek zijn naar een nieuw parfum aan de juiste geur te helpen. De online tool Parfumadviseur combineert slim het favoriete geurtype van de klant met de geliefde parfums die andere klanten met hetzelfde geurtype gebruiken. Het resultaat is een persoonlijk advies met 6 geuren.

Beter advies dan in een fysieke winkel

Indien u bij een fysieke winkel parfums gaat ruiken is uw neus maar in staat om 3 geuren achter elkaar te ruiken. Hierna ruikt u een geur al niet meer scherp. Met de parfumadviseur kunt u echter eindeloos “ruiken” en is het advies ook nog eens gebaseerd op een combinatie van meer dan duizenden producten en informatie uit honderdduizenden orders. Informatie die een medewerker van een fysieke parfumerie nooit paraat kan hebben.

Quote van John Pijnenburg, internet pionier en oprichter Parfumsuper.nl
“We denken hiermee ons enige nadeel ten opzichte van een fysieke winkel weggenomen te hebben”, aldus eigenaar John Pijnenburg.

5000 producten, 600 merken
Met de nieuwe online tool gebruikt de online parfumerie zijn eigen bigdata. En deze data groeien iedere dag weer. De webwinkel is in 5 jaar uitgegroeid tot de grootste parfumerie van Nederland met 5000 producten en 600 verschillende merken voor dames en heren. In het assortiment bevinden zich ook parfums die in fysieke winkels (bijna) niet meer verkrijgbaar zijn. Het klantenbestand van de online winkel groeit bovendien jaarlijks met 100% of meer.

Over Parfumsuper
Door de onafhankelijke review-site Trustpilot is ParfumSuper.nl als beste online parfumerie uit de bus gekomen en beoordeeld met een 9,5. De webwinkel is ook de voordeligste parfumerie van Nederland. De meeste parfums zijn bovendien op voorraad. ParfumSuper.nl is onderdeel van het niche webshopplatform Superwinkel.nl.