Bijna een derde meer online shoppers tijdens Nederlandse Cyber Monday

Amsterdam, 26 november 2013 – Online retailers in Nederland beleefden gisteren topdrukte door Cyber Monday. Ze zagen hun bezoekersaantallen met 30,18% stijgen ten opzichte van de dagen ervoor. Cosmetica webwinkels zagen hun bezoekersaantallen zelfs met 179,18% toenemen.
Tevens werden de online winkelstraten gisteren drukker bezocht dan voorgaande jaren. In 2012 zorgde Cyber Monday voor een toename van 21,5% in bezoekersaantallen. Dit blijkt uit data van ActiePagina.nl.
Het succes van Cyber Monday 2013 komt overeen met de algehele groei van online aankopen in aanloop naar de feestdagen. Uit onderzoek* blijkt dat de totale groei van online aankopen in 2013 met 10.2% is gestegen. Dit jaar besteden we 1,08 miljard Euro online, in 2012 was dit 0,98 miljard Euro. Vergeleken met offline aankopen is dit een fikse stijging, want deze kende het afgelopen jaar slechts een groei van 0,1%.
Sinterklaas
ActiePagina.nl zag naast cosmetica webwinkels ook het bezoekersaantal van online speelgoedwinkels toenemen, met 84,5%. Op de derde plaats staat de categorie consumentenelektronica met een toename van 54,8%. De categorie kleding en schoenen was het minst populair met een toename van 39,2%.
Maurice Buijs, oprichter van ActiePagina.nl: “Nederlanders hebben naast Kerst ook Sinterklaas dat gevierd wordt met kadootjes. We zien dat de inkopen voor de feestdagen nu echt begonnen zijn. Door aanbiedingen te verzamelen en een overzicht van kortingscodes te bieden kan ActiePagina.nl de Nederlandse consument helpen op een slimme manier online te shoppen en zo geld te besparen.”
Door de viering van Sinterklaas viel Cyber Monday in Nederland al op 25 november. Het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, de Verenigde Staten en Canada verwachten hun piek moment voor online shoppen pas op 2 december.
*Onderzoek in opdracht van ActiePagina.nl uitgevoerd door Centre of Retail Research Limited, Nottingham, oktober 2013
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over ActiePagina.nl
ActiePagina.nl werd opgericht in 2005 en is inmiddels een van de grootste kortingswebsites van Nederland. ActiePagina.nl biedt dagelijks aanbiedingen, kortingscodes en -acties en productaanbiedingen van meer dan 4000 webwinkels. ActiePagina.nl maakt het mensen gemakkelijk geld te besparen bij het online winkelen. In maart dit jaar werd ActiePagina.nl overgenomen door RetailMeNot, Inc.
Over RetailMeNot, Inc.
RetailMeNot, Inc. (www.retailmenot.com/corp) is ’s werelds toonaangevende marktplaats voor onlinecoupons en -aanbiedingen. Op de websites van het bedrijf kunnen consumenten geld besparen door middel van aanbiedingen van winkels overal ter wereld. De portfolio met websites voor coupons en aanbiedingen van RetailMeNot, Inc, bestaat uit www.RetailMeNot.com, de toonaangevende website voor onlinecoupons in de Verenigde Staten, www.RetailMeNot.com in Canada, www.VoucherCodes.co.uk, de toonaangevende website voor onlinecoupons in het Verenigd Koninkrijk, www.Deals.com in Duitsland, www.ActiePagina.nl in Nederland, www.bons-de-reduction.com, www.ma-Reduc.com en www.Poulpeo.com in Frankrijk, en www.Deals2Buy.com, een toonaangevende website met aanbiedingen in Noord-Amerika. RetailMeNot, Inc. Is beursgenoteerd aan de NASDAQ sinds juli 2013.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.