BlackBerry verbetert internationale crisiscommunicatie met nieuwste update AtHoc

Amsterdam, 2 februari 2017 – BlackBerry Limited (NASDAQ: BBRY; TSX: BB), kondigt de nieuwste update van BlackBerry AtHoc aan. BlackBerry AtHoc helpt organisaties hun personeel te beschermen tijdens een crisis. De belangrijkste update is de toevoeging van acht verschillende talen, waaronder Nederlands. De oplossing is onderdeel van BlackBerry Secure, BlackBerry’s alomvattende aanpak om de veiligheid van organisaties te verbeteren, en helpt internationale bedrijven gemakkelijker onderling te communiceren gedurende een crisis. Taalbarrières worden weggenomen en vertalingen zijn niet meer nodig. Bedrijven kunnen sneller reageren, wat leidt tot een verbetering van de veiligheid.
“Veel verschillende organisaties, van de olie- en gasindustrie in het Midden-Oosten tot grote transportbedrijven in Europa, hebben een platform nodig dat de communicatie tussen teams waar dan ook ter wereld kan verbeteren”, zegt Ly Tran, Senior Vice President van BlackBerry AtHoc Sales. “Naast een platform dat de productiviteit verbetert en taalbarrières vermindert, zoeken organisaties ook de veiligste oplossing in de markt.
BlackBerry AtHoc’s crisiscommunicatie-platform bevat de volgende belangrijke updates:
- Acht nieuwe talen: Het toevoegen van acht verschillende talen, waaronder Nederlands, via meerdere datacenters over de hele wereld, verbetert de ondersteuning van internationale klanten. Het leidt tot een verbetering van de communicatie en daardoor de veiligheid van organisaties gedurende een crisissituatie.
- Uitgebreide geografische targeting: Een nieuwe inrichting van het platform waardoor het sneller en gemakkelijker is voor complexe wereldwijde organisaties om de juiste doelgroep te targeten.
- Flexibel gebruik van mobiele functies: Vereenvoudiging van het gebruik van de AtHoc mobiele applicatie. Daarbij is aandacht voor specifieke gebruikersdoelgroepen en een gestroomlijnde alarmering richting eindgebruikers. De mogelijkheid om essentiële informatie te verzenden tijdens een crisis via de AtHoc-app is ook geoptimaliseerd.
- Continue verbetering: AtHoc blijft zijn prestaties verbeteren. Met de laatste update zijn de meest bezochte pagina’s twee keer zo snel te openen.
- Verbeterde veiligheid en privacy: AtHoc blijft investeren in het creëren van een platform dat veilig is en strookt met de wereldwijde privacy-normen.
“Communiceren gedurende én na een crisis is een universele uitdaging”, zegt Oded Shekel, Vice President Product Management bij BlackBerry AtHoc. “Met de update maken we het gemakkelijker voor klanten om te communiceren tussen bijvoorbeeld Europa en Latijns-Amerika, doordat het mogelijk is berichten te versturen en activiteiten te monitoren in verschillende talen. Door het automatiseren van dit proces wordt de responstijd gereduceerd, omdat vertalingen niet meer nodig zijn. Zo ondersteunen we internationale organisaties om personeel sneller te bereiken gedurende een crisis.”
Over BlackBerry
BlackBerry is een mobile-native security software en services organisatie die zich richt op het beveiligen van mensen, devices, processen en systemen in de hedendaagse onderneming. BlackBerry is opgericht in 1984 en het hoofdkantoor is gevestigd in Waterloo, Ontario (Canada). Daarnaast heeft de organisatie kantoren in Noord-Amerika, Europa, Azië Pacific, het Midden-Oosten, Latijns-Amerika en Afrika. BlackBerry is genoteerd aan de aandelenbeurs in Toronto met de symbolen ‘BB” en aan de NASDAQ-beurs met ‘BBRY’. Bezoek de website voor meer informatie: www.BlackBerry.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.