Geplaatst door BloomReach

BloomReach kondigt Experience Manager v13 aan tijdens uitverkocht brConnect Amsterdam

AMSTERDAM — 15 november 2018 — Digital Experience Platform-pionier BloomReach heeft vandaag v13 van zijn Experience Manager CMS-systeem aangekondigd. CEO en co-founder Raj De Datta presenteerde de highlights van de major release in de Johan Cruijff ArenA ten overstaan van de meer dan 600 bezoekers van BloomReach Connect Amsterdam, het grootste community-event dat het bedrijf tot dusverre heeft georganiseerd.

In brXM v13 introduceert BloomReach Enterprise Collaboration in de vorm van Multi Team Support (MTS), dat de samenwerking tussen developers en marketeers makkelijker maakt, en Projects om content edits te segmenteren en de workflow voor content-creatie en -goedkeuring binnen diverse teams en campagnes te vereenvoudigen. De nieuwe release levert ook UX extensibility door een open user interface (UI) waarmee externe applicaties als auditing, analytics en site-optimalisatie vanuit het brXM-dashboard gemanaged kunnen worden. Als eerste DXP op de markt biedt BloomReach met SPA++ bovendien de mogelijkheid om Single Page Applications op een manier te ondersteunen die developers snelheid biedt en tegelijkertijd marketeers de controle over het front end laat behouden.

De nieuwe productfunctionaliteiten die tijdens brConnect Amsterdam werden aangekondigd onderstrepen de positie van BloomReach als innovatieve speler in de digital experience-sector. Deze positie werd volgens BloomReach vandaag nog eens bevestigd door onafhankelijk onderzoeksbureau Forrester. In de Forrester Wave™: Web Content Management Systems, Q4 2018 wordt BloomReach een ‘Strong Performer’ genoemd. Van alle beoordeelde aanbieders ontving BloomReach de hoogste score voor zijn architectuur..

“BloomReach Experience is het DXP dat bedrijven in het experience-tijdperk in staat stelt om hun markt te domineren”, legde De Datta in zijn keynote uit. “Het maakt niet uit in welke sector je de leiding wil nemen: retail of brand, producent of distributeur, bank of beleggingsfonds, luchtvaartmaatschappij of hotelketen, gezondheidszorginstelling of politie, amusement of communicatie – de beste aanbieders in iedere sector, brBrands, zijn gebouwd op brXperience. Het is het zenuwstelsel van je digital experience.”

brConnect vormde eveneens het podium voor de uitreiking van brAwards aan bijzonder innovatieve BloomReach-klanten, -partners en -developers.

De Customer awards gingen naar GrandVision (Outstanding Implementation Award), Ahold Delhaize (SPA Superiority Award), B&Q (Search-n-Merch Rock-n-Roll Award), FC Bayern München (Top Experience Award) en ING (Broadmap Influencer Award).

De awards voor Most Valuable Participant of the BloomReach community gingen naar Timo Westland (Incentro), Martijn van der Vorst (HybIT B.V.), Dewi Matthijssen (theFactor.e), Joost Oudeman (OpenWeb), Ricardo Tangali (Incentro), Ilja Murasko (Open Web), Ebrahim Aharpour (OpenWeb) en David Roe (Authentic).

De Partner awards, die werden uitgereikt tijdens de partner-pre-day op 14 november, gingen naar Authentic (Americas Partner of the Year), Osudio (EMEA Partner of the Year), commercetools (Technology Partner of the Year), Atos Syntel (Newcomer of the Year) en Accenture Interactive (Most Innovative Partner of the Year).

De meer dan 600 bezoekers van brConnect Amsterdam woonden presentaties bij van toonaangevende BloomReach-klanten als FC Bayern München, GrandVision en NHS Digital, customer experience thought leader Steven van Belleghem en Gartner-analist Mick MacComasceigh. BloomReach product-engineers verzorgden diepgaande technische sessies waarmee zij het publiek informeerden over specifieke use cases en nieuwe productontwikkelingen.