Geplaatst door BLOX

BLOX lanceert overstapservice na aangekondigd einde LiteBit

De Nederlandse cryptodienst BLOX is per direct een overstapservice gestart. De afgelopen maanden zijn meerdere cryptodiensten in opspraak geraakt. Beleggers bij deze bedrijven kunnen met de overstapservice hun bitcoins rechtstreeks overmaken naar het veilige platform van BLOX.

De overstapservice was al een tijdje in de maak en valt nu samen met het aangekondigde stoppen van cryptobroker LiteBit. Beleggers bij deze cryptodienst moeten hun digitale munten de komende tijd ergens anders onderbrengen, voordat het definitief de deuren sluit ‘als gevolg van marktontwikkelingen’. s

Veiligheid boven alles

De overstapservice houdt in dat beleggers nu rechtstreeks en kosteloos bitcoin kunnen storten, direct in hun BLOX-kluis. Voorheen konden klanten alleen euro’s storten om daarmee op het BLOX platform crypto aan te kopen. “De overstapservice is erop gericht om de laatste drempel weg te nemen”, legt CEO Mike Hutting van BLOX uit. “Voorheen zagen we dat beleggers coins eerst verkochten om ze vervolgens bij BLOX aan te kopen. Dit is nu dus niet meer nodig.”

Beleggers kunnen hun crypto niet rechtstreeks vanuit hun BLOX account overmaken naar een externe cryptowallet. Crypto opnemen kan alleen door het om te zetten naar euro’s en terug te storten op het vooraf gekoppelde bankrekeningnummer van de accounteigenaar. Als onverhoopt toch iemand anders toegang krijgt tot een account, kan diegene dus alleen geld overmaken naar de rekening van de eigenaar. Daarmee mag BLOX zich met recht het veiligste cryptoplatform van Nederland noemen.

Bitcoin is de toekomst

Al voordat LiteBit aankondigde te stoppen, zijn verschillende cryptobedrijven in de problemen gekomen. Sommige cryptobeleggers verloren hierdoor al tegoeden; een groter deel ging op zoek naar een veiliger alternatief. Daarom ontwikkelde BLOX de overstapservice. Hutting: “Iedereen was natuurlijk altijd al welkom, want we zijn ook gewoon een bedrijf. Maar de onzekerheid in de markt raakt ons oprecht. Wij zijn overtuigd van de meerwaarde van Bitcoin voor de samenleving en zouden het zonde vinden als beleggers door dit soort ontwikkelingen uitstappen.”

Meer over de overstapservice: https://weareblox.com/nl-nl/stap-veilig-over-naar-blox