Geplaatst door BNR

BNR maakt jury Dutch Podcast Awards bekend

Met het bekendmaken van de vakjury van de eerste Dutch Podcast Awards wordt een volgende stap gezet om het fenomeen podcast groter te maken in Nederland. De vakjury heeft een belangrijke rol, want naast de stem van het publiek weegt het oordeel van de vakjury mee in de uiteindelijke uitslag.

Vakjury
Alle grote stakeholders uit de media, reclame, tech, commercie en podcastindustrie nemen zitting in de jury van de eerste Dutch Podcast Awards. De vakjury bestaat uit de volgende experts uit de media, de techscene, reclamewereld en de podcastindustrie:

Wilbert Mutsaers (Spotify), juryvoorzitter
Gert-Jaap Hoekman (NU.nl)
Michiel Veenstra (NPO 3FM, NPO3)
Rachid Finge (Google)
Elger van der Wel (media-expert)
Joep van der Laan (Mindshare)
Mirjam van Zuidam (NRC)
Ruud de Wild (NPO Radio 2)
Giel Beelen (Veronica, Talpa Radio)
Marianne Zwagerman (media-expert, spreker)

Dutch Podcast Awards
Op 25 mei lanceerde BNR als initiatiefnemer van de Dutch Podcast Awards met de openstelling van de longlistpagina het gehele proces. Alle makers en luisteraars van podcast konden en kunnen hun favoriete drie podcasts insturen via de website. Inmiddels zijn er meer dan duizend aanmelders binnengekomen, wat aangeeft dat de populariteit van het medium nog altijd groeit. De longlist sluit zodra de stempagina wordt geopend (in de week van 16 juli) en de nominees per categorie bekend worden gemaakt.

BNR start met dagelijks Podcast Uur
De Dutch Podcast Awards worden uitgereikt op 3 september. Op die dag start het eerste Nederlandse dagelijkse podcastprogramma op de radio: BNR Podcast Uur, waarin de beste podcasts van BNR en daarbuiten worden gecureerd. BNR Podcast Uur is vanaf 3 september elke werkdag tussen 14.00 uur en 15.00 uur te horen op BNR Nieuwsradio.

Over BNR Nieuwsradio
BNR Nieuwsradio houdt ondernemend Nederland 24 uur per dag op de hoogte van al het nieuws. Fris en opgewekt van toon, altijd scherp en up-to-date. BNR Nieuwsradio zorgt voor snelle duiding en heldere verdieping. Topjournalistiek met intelligente programma’s, spraakmakende presentatoren, spannende debatten en speels vermaak.

Over FD Mediagroep
FD Mediagroep is de meest vooraanstaande nieuws- en informatiedienstverlener voor ondernemend Nederland. Tot dit crossmediale mediabedrijf behoren de sterke merken Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, Fondsnieuws, Company.info, Energeia, Pensioen Pro, ESB en Webservices.nl.