Deel versterkt platform met ingebouwde AI, flexibele betaalopties en wereldwijde wervingstools

Nieuwe functionaliteiten vereenvoudigen onboarding, compensatie, salarisadministratie en compliance
Amsterdam – Deel, het toonaangevende wereldwijde payroll- en HR-platform, heeft vandaag tijdens ‘The Deel Drop: Summer Edition’ een reeks nieuwe AI-gedreven functionaliteiten gelanceerd. De update bevat meer dan 500 verbeteringen op het gebied van onboarding, salarisadministratie, HRIS en gebruikerservaring, die tot doel hebben om de dagelijkse werking en het beheer van wereldwijde teams te vereenvoudigen.
Deel integreert nu AI in elke stap van het HR- en payrollproces, van talentstrategie en financiële operaties tot compliance en support. De nieuwe tools anticiperen op de klantbehoeften, beperken het onnodig heen-en-weer sturen van documenten, verminderen handmatige processen en helpen bedrijven beter en sneller te beslissen waar en hoe ze willen groeien. Tegelijk worden workflows soepeler dankzij selfservice-payroll, ingebouwde financiële tools en gebruiksvriendelijke en gestroomlijnde HR-processen.
Flexibiliteit op het gebied van salarisadministratie en financiën
- Anytime Pay: ’s werelds eerste wereldwijde on-demand betaaloplossing die ervoor zorgt dat EOR-medewerkers die aan de voorwaarden voldoen, op elk moment salaris kunnen opnemen, zonder vertraging, goedkeuring, kosten of impact op de salarisadministratie.
- Expense cards: virtuele en fysieke onkostenkaarten, beschikbaar in meer dan 130 landen, zorgen voor een nauwkeurige uitgavencontrole.
- Zelfbedieningskalender voor salarisadministratie en vernieuwde loonstroken: beheerders kunnen nu de betalingscycli binnen het platform aanpassen en werknemers krijgen een duidelijk, visueel overzicht van elke betalingscyclus.
Slimmer internationaal werven
- Visa Eligibility Tool: zorgt er dankzij Deel AI voor dat bedrijven onmiddellijk werkvergunningstrajecten in meer dan 50 landen kunnen beoordelen en weken aan juridisch werk kunnen besparen.
- Hiring Insights: Bedrijven krijgen wervingsaanbevelingen over landen op basis van tijdzoneoverlap, kostenniveau en compliance risico’s.
Personeelsplanning wordt proactief
- Scenario Planning: simuleert groei en wervingsopties op basis van regio, budget en/of bedrijfsdoelstellingen.
- Salary Planning: maakt wereldwijde salarisevaluaties zonder spreadsheets mogelijk met automatische checks, budgetcontroles en goedkeuringsprocessen.
AI-gestuurde ondersteuning en compliance
- Knowledge Hub: biedt recruitment managers, beheerders en werknemers directe toegang tot up-to-date richtlijnen voor meer dan 150 landen, rechtstreeks ingebouwd in het platform.
- Deel AI Walkthroughs: biedt meer dan 200 geïntegreerde stappenplannen die gebruikers dynamische en contextuele hulp bieden bij complexe taken.
- Support Inbox: klanten kunnen al hun ondersteuningsaanvragen beheren in verschillende teams, met een uniforme weergave voor HR, finance en werknemers.
Alex Bouaziz, medeoprichter en CEO van Deel: “Deel ontwikkelt zich tot de infrastructuurlaag voor wereldwijde personeelsoperaties. De nieuwste productlancering draaide volledig om het luisteren naar klanten en het wegnemen van obstakels. Of je nu van plan bent om een medewerker in Brazilië aan te nemen, salarisevaluaties uitvoert in Berlijn of een nieuwe werknemer in Nairobi onboardt, Deel begrijpt wat je nodig hebt. We bouwen aan hét centrale registratiesysteem voor moderne internationale teams.”
The Deel Drop: Summer Edition volgt de lancering van The Big Deel in april op en ondersteunt de missie van Deel om het meest uniforme platform voor wereldwijd werk te bouwen. Deel heeft onlangs aangekondigd dat het in het eerste kwartaal van 2025 een jaarlijkse omzetrunrate van 1 miljard dollar heeft behaald. De wereldwijde leider op het gebied van salarisadministratie en HR bedient nu meer dan 35.000 bedrijven wereldwijd en verwerkt meer dan 11 miljard dollar aan jaarlijkse loonadministratie.
Bekijk de opname van het evenement.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.