Geplaatst door Bridgestone

Bridgestone lanceert de virtuele stad van de toekomst en showt zijn mobiliteitsoplossingen op CES 2021

Nashville (Tennessee, VS), 11 januari 2021 – Bridgestone Corporation (Bridgestone), dat wereldwijd focust op het leveren van duurzame mobiliteit en geavanceerde oplossingen, neemt deel aan CES 2021. Dit jaar wordt de technologiebeurs virtueel gehouden van 11 t/m 14 januari 2021. Bridgestone onthult op de digitale expositie een interactieve stad waarin zichtbaar zal zijn hoe de innovaties van Bridgestone bijdragen aan een duurzamere toekomst van de mobiliteit: Bridgestone World. Live online presentaties en on-demand video’s zullen ook mogelijkheden bieden voor samenwerking tussen partners uit het gehele technologische spectrum.

“Actieve, intelligente en digitaal geïntegreerde technologieën zijn van levensbelang voor het realiseren van ons doel, met duurzame mobiliteit en geavanceerde oplossingen nieuwe waarde creëren voor de samenleving en onze klanten”, zegt Paolo Ferrari, President en CEO van Bridgestone Americas en Executive Vice President en Executive Officer van de Bridgestone Corporation. “Op dit pad naar een betere mobiliteitstoekomst willen we graag samenwerken met andere innovators en leiders.”

Bridgestone World is speciaal ontworpen om aan te sluiten op het virtuele format van CES van dit jaar en biedt gebruikers de mogelijkheid een blik te werpen op de binnenstad, de buitenwijken, de industrie en het vervoer in een stad van de toekomst en te ervaren hoe de connected producten en data-driven services van het bedrijf knelpunten verlichten, de mobiliteitservaring van klanten verbeteren en meer waarde creëren voor zowel de maatschappij als voor klanten. In de stadscentrumomgeving van de tool kunnen gebruikers zien hoe Bridgestone evolueerde tot een hightech bedrijf dat met slimme banden- en geavanceerde mobiliteitstechnologieën zijn corebusiness, banden en rubber, verder uitbouwt. Bridgestone World is bedoeld om te laten zien hoe het bedrijf zichzelf opnieuw uitvindt om mensen en bedrijven te helpen hun voertuigen veiliger, slimmer, efficiënter en duurzamer te beheren.

Bridgestone zorgt ook voor directe interactie met deelnemers aan CES via on-demand en live presentaties waarin wordt uiteengezet hoe het bedrijf slimme bandentechnologie, geavanceerde data-analyse en nieuwe businessmodellen gebruikt om banden centraal te stellen in een duurzaam mobiliteitssysteem, nu en in de toekomst. Tot de presentaties behoren:

• On-demand video “Bridgestone Vision of Mobility”, met Paolo Ferrari, President en CEO van Bridgestone Americas en Executive Vice President en Executive Officer van de Bridgestone Corporation.
  • On-demand rondleiding door Bridgestone World, met Maria Dunn, Director Strategic Planning and Corporate Strategy van Bridgestone Americas.
  • Live discussie: “Opportunity through Crisis – How Telematics Evolves to Optimize Mobility”, met Raj Bajaj, Vice President International Bridgestone Mobility Solutions, op 13 januari 2021 om 8.15 uur a.m. EST.

Innovatie, auto- en motorsport en data
Bridgestone zal ook deelnemen aan een live paneldiscussie over de Indy Autonomous Challenge (IAC), op 13 januari 2021 om 3.15 uur p.m. EST. Mark Miles, President en CEO van Penske Entertainment Corp., is hierbij ook aanwezig. Bridgestone is de officiële bandenleverancier van de Indy Autonomous Challenge en de paneldiscussie, die focust op Innovatie, auto- en motorsport en data, zal zich buigen over de toekomst van het racen en het samengaan van autonome technologieën en de autosport in de IAC.