Geplaatst door Edelman

BT biedt samen met T-Systems SAP-oplossingen binnen BT’s Cloud of Clouds-ecosysteem

BT en T-Systems kondigen vandaag een samenwerkingsovereenkomst aan gericht op de levering van clouddiensten voor SAP-oplossingen. Door deze overeenkomst kan BT zijn klanten verbinden met datacenters van T-Systems die SAP’s cloud-aanbod hosten en zo toegang bieden tot Dynamic Services for SAP®. BT’s klanten zullen profiteren van toegang tot de bedrijfsapplicaties van SAP en operationele diensten voor SAP HANA® “as-a-service” die worden beheerd door T-Systems.

BT’s klanten krijgen via BT Cloud Connect toegang tot SAP-services gehost in datacenters van T-Systems. Cloud Connect bouwt voort op de aanwezigheid van BT in bijna 200 landen en gebieden, met specifieke ‘Points of Presence’ op grote internet peering en zakelijke ‘hubs’ over de hele wereld. Hierbij kunnen SAP-klanten ook gebruikmaken van Connect Intelligence, BT’s dienstverlening op het gebied van applicatieprestatiemanagement. Cloud Connect biedt op dit moment al snelle en veilige netwerkconnectiviteit met clouddiensten van toonaangevende providers zoals Microsoft, Amazon, Salesforce en BT’s eigen Cloud Compute-aanbod.

BT Compute voor SAP-oplossingen is een platform-as-a-service-dienst die volledig gebruikmaakt van de reputatie van T-Systems als een van de grootste platform- en hostingpartners van SAP. Het wordt geleverd als een managed service, via één servicedesk en ondersteund door uitermate gekwalificeerde technische desks die de kwaliteit van de dienst proactief beheren en waarborgen.

Luis Alvarez, Global Services CEO, BT, zei: “De kracht van het Cloud of Clouds-portfolio van BT is gebaseerd op de combinatie van de kwaliteit en kennis van de partners in ons ecosysteem en onze eigen mogelijkheden om cloudservices te integreren. T-Systems is een van de meest toonaangevende experts ter wereld op het gebied van SAP-oplossingen in de cloud, en we zijn zeer verheugd dat we hun SAP-mogelijkheden combineren met ons eigen globale netwerk en sterke punten op het gebied van cloudservicesintegratie in een uniek aanbod voor onze klanten.”

Reinhard Clemens, CEO T-Systems, zei: “Deze samenwerking tussen BT en T-Systems levert klanten een topkwaliteit end-to-end service, voortbouwend op de expertise van beide organisaties op het gebied van IT en netwerken. Als de grootste serviceprovider van SAP-oplossingen ter wereld stelt T-Systems de kennis over onze dynamische cloudgebaseerde SAP-services beschikbaar aan het omvangrijke klantenbestand van BT in het Verenigd Koninkrijk en op het Europese vasteland.”

BT Compute voor SAP is vanaf begin 2017 beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en op het Europese vasteland.