Geplaatst door BT

BT kondigt grote ‘Cloud of Clouds’-evolutie aan

BT kondigt vandaag een strategische samenwerking aan met Amazon Web services (AWS). De samenwerking versterkt BT’s voortrekkersrol op het gebied van clouddiensten en zal klanten overal ter wereld helpen de voordelen van AWS volledig te benutten.

De aankondiging is een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van BT’s ‘Cloud of Clouds’-portfoliostrategie, die klanten eenvoudig en veilig met cruciale applicaties en data verbindt. Als Consulting Partner van AWS Partner Network (APN) verbindt BT momenteel al talloze multinationals met de AWS cloud.

De aankondiging van vandaag tilt de samenwerking tussen BT en AWS naar een hoger niveau en is gericht op netwerktechnologie, beveiliging en managed clouddiensten om de manier waarop enterprise-klanten gebruikmaken van AWS te transformeren. De uitgebreide samenwerking omvat de lancering van nieuwe initiatieven, zoals BT’s ‘hybrid cloud landing zone’, alsook onderzoek en innovatie op het gebied van netwerkdiensten en een veelomvattende aanpak van cloudbeveiliging. Dit zal het gebruik van AWS voor enterprise-klanten wereldwijd verbeteren en versnelde cloudadoptie mogelijk maken.

BT’s ‘hybrid cloud landing zone’ is een marktpropositie die bestaat uit een geïntegreerde set van implementatietools en -designs. Dit zal klanten helpen omgaan met de complexiteit van meerdere hybride cloudomgevingen, het opzetten van virtuele connecties tussen diverse geografische locaties en het leveren van de hoogst mogelijke beveiligingsniveaus tussen grootschalige, hybride cloudomgevingen. BT zal dit nieuwe initiatief – dat in de eerste helft van 2018 beschikbaar komt voor ‘early adopters’ – in samenwerking met AWS en klanten doorontwikkelen.

BT en AWS gaan ook samenwerken aan een uitgebreide beveiligingsaanpak die klanten in staat stelt hun bestaande beveiligingscontroles naar de cloud uit te breiden, en hen helpt voldoen aan wet- en regelgeving.

Bas Burger, CEO, Global Services, zegt: “De nieuwe strategische samenwerking met AWS is een belangrijke mijlpaal in de evolutie van BT’s ‘Cloud of Clouds’. Samen zijn BT en AWS uniek gepositioneerd om klanten overal ter wereld te helpen om van de complexiteit rondom hun digitale transformatie af te komen. De aankondiging van vandaag is slechts het begin, er zal nog veel meer nieuws volgen.”

BT en AWS hebben de intentie om nog meer samen te werken op het gebied van netwerkdiensten, gebruikmakend van opkomende netwerktechnologieën om nieuwe, flexibele connectiviteitsopties te leveren in lijn met veranderende klantbehoeften.

Gavin Jackson, UK Managing Director, AWS, zegt: “Cloud wordt gezien als ‘the new normal’. Overal ter wereld verplaatsen organisaties hun applicaties naar AWS zodat zij zichzelf kunnen focussen op wat het beste is voor hun klanten. BT’s investering en expertise op het gebied van cloud, zal enterprise-klanten helpen volledig gebruik te maken van de schaalgrootte, beveiligingsmogelijkheden en flexibiliteit van AWS.”

Over BT

BT stelt zich ten doel de kracht van communicatie in te zetten voor een betere wereld. BT is één van ’s werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen en is actief in 180 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerk gebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan zijn klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband, TV en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT bestaat uit zes klantgerichte divisies: Consumer, EE, Business and Public Sector, Global Services, Wholesale and Ventures, en Openreach.

In het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2017, rapporteerde BT Group een omzet van 24.062 miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 2.354 miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.