Geplaatst door Budbee

Budbee nu ook in Nederland duurzame bezorger voor Rituals Cosmetics

Amsterdam, 24 november 2021 – E-commercebedrijven maken zich op voor de drukste periode van het jaar. Om de enorme hoeveelheid bestellingen op tijd bij de consument te krijgen, slaat Rituals Cosmetics de handen ineen met Budbee in Nederland. Het wereldwijde succesvolle cosmeticabedrijf onderstreept met de keuze voor de Zweedse challenger op de pakketmarkt haar ambities op het gebied van klantvriendelijkheid en duurzaamheid. Rituals en Budbee werken al sinds 2020 samen in Zweden en Finland. Met de start van de samenwerking in Nederland kan Rituals ook tijdens de feestdagen de meest servicegerichte en duurzame pakketbezorging garanderen. Met de recente toevoegingen van grote namen als H&M en Rituals is Budbee daarbij hard op weg om het leidende duurzame Europese e-commerceplatform te worden voor bezorgingen.

De beste service
Belangrijk voor de toevoeging van Budbee in Nederland was voor Rituals de unieke service die Budbee biedt met haar technologie. Hiermee kunnen klanten van Rituals hun bestelling tot op de minuut nauwkeurig traceren en zijn ze te allen tijde op de hoogte van de bezorging. Daarbij kan men tot 13:00 uur ‘s middags op de dag van levering de bezorgdag en -tijd aanpassen. Er is ook mogelijkheid om het pakketje te laten bezorgen in één van de 500 pakketkluizen van Budbee in Nederland. Zo is iedereen deze maanden dus ook verzekerd van dat ene gewilde pakketje voor Sinterklaas of onder de kerstboom.

Duurzame marktleider Europa
Het Zweedse Budbee, opgericht in 2015, is hard op weg om het leidende duurzame Europese e-commerceplatform te worden voor bezorgingen. Het jonge bedrijf biedt fossielvrije bezorging van pakketten in Nederland, Zweden, België, Denemarken en Finland. De combinatie van pakketkluizen, cargofietsen, elektrische voertuigen, gebruik van groen gas en busjes gedreven door gerecyclede en plantaardige olie, zorgt voor een reductie van 90 procent van de CO2-uitstoot in de steden waar Budbee rondrijdt. Budbee is uiteindelijk volledig CO2-neutraal door de compensatieprojecten die het bedrijf faciliteert.

Met een zelflerend systeem en eigen algoritme heeft de logtech daarnaast een uitgebreid netwerk van pakketkluizen en thuisbezorging uitgerold. Hiermee bereikt Budbee inmiddels meer dan 30 miljoen mensen in vijf markten waar het actief is. De diensten van Budbee worden gebruikt door duizenden grote e-commerce bedrijven, waaronder ASOS, Zalando en H&M.

Budbee is sinds 2019 actief in Nederland en heeft in twee jaar een indrukwekkende groei doorgemaakt. Jørgen Höppener, General Manager Nederland bij Budbee in Nederland: “We beleven een uitzonderlijke groei met Budbee. De recente keuze van grote namens als H&M en nu Rituals onderstreept dat we de beste keuze zijn voor merken die service en duurzaamheid centraal zetten in e-commerce.”

Over Budbee
Budbee, opgericht in 2015, is een Zweeds technologiebedrijf dat de beste e-commerce ervaring wil creëren; van betaling tot bezorging. Met een zelflerend systeem en een op maat gemaakt algoritme én een uitgebreid netwerk van pakketkluizen en thuisbezorging, bereikt Budbee meer dan 30 miljoen mensen in Zweden, Nederland, België, Finland en Denemarken. Inmiddels heeft Budbee meer dan 6 miljoen klanten geholpen met leveringen op dezelfde of de volgende dag, waarbij gebruik wordt gemaakt van fietsen, elektrische voertuigen en biobrandstoffen. De diensten van Budbee worden gebruikt door honderden grote e-commerce bedrijven, waaronder ASOS, Zalando, Inditex en H&M. Gesteund door onder meer Kinnevik, Stena Sessan en AMF, is Budbee op weg om het leidende Europese e-commerceplatform te worden. Altijd met oog voor de klant.