Geplaatst door bunq

bunq eerste challenger bank op eerlijkegeldwijzer.nl

Amsterdam – 27 oktober 2020: bunq is de eerste challenger bank die wordt meegenomen in de bankenwijzer op eerlijkegeldwijzer.nl (EGW). De scores waarmee de Europese challenger haar intrede maakt is bovendien de hoogste waarmee een debutant ooit op de vergelijkingssite is opgenomen.

Zeker in tijden van economische onzekerheid is de behoefte aan een sterk en betrouwbaar bankwezen groot bij consumenten. Het is dan ook een grote stap dat er voor het eerst een challenger bank in de vergelijking is meegenomen. bunq laat hiermee zien dat challenger banken een blijvende invloed hebben op de manier waarop we met geld omgaan. De hoge score waarmee bunq haar intrede doet onderstreept dit verder.

Ali Niknam, CEO en oprichter van bunq, zegt: “Ik ben ongelofelijk trots dat wij opgenomen zijn als hoogste binnenkomer ooit! Bovendien hebben wij door EGW allerlei nieuwe ideeen en inzichten gekregen waardoor ik er van overtuigd ben dat we ’t volgend jaar nóg beter zullen doen”

Peter Ras, Projectleider bij EGW, zegt: “We zijn erg enthousiast om bunq, die een nieuwe manier van bankieren pioniert, in onze vergelijking mee te nemen. We zijn dan ook blij dat het beleid van bunq op veel fronten laat zien dat de bank op een verantwoordelijke manier wil investeren.”

De EGW is in 2009 opgericht en dient als keurmerk die het consumenten mogelijk maakt om bewust te kiezen voor een duurzame bank. Hierin worden banken onafhankelijk en op vooraf vastgestelde criteria beoordeeld.

Voor meer informatie, ga naar www.eerlijkegeldwijzer.nl of download de bunq app.

Over bunq
bunq is in 2012 opgericht door Ali Niknam (1981), die als eerste in meer dan 35 jaar een Europese banklicentie wist te verkrijgen. Zijn doel is om het traditionele bankwezen radicaal te veranderen en hij heeft, als diens enige investeerder, €73.8m in bunq geïnvesteerd. Het meest recent bekend gemaakte totaal aan gebruikerstegoeden bedraagt €633,130,096, gebaseerd op de tegoeden van juni 2020. 2019 zag een verdubbeling van het totaal aan gebruikerstegoeden, een groei die elke dag verder toeneemt.

bunq is momenteel beschikbaar in 30 Europese markten: Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje, Frankrijk, België, Ierland, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Griekenland, Hongarije, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Noorwegen en IJsland.