Industry Wire

Geplaatst door Buutvrij for life

BUUTVRIJ FOR LIFE SCHUDT DE KAARTEN EN VERSTERKT TEAM

Amsterdam, donderdag 1 december 2022 – Creatief bureau Buutvrij for life, bekend van hun spraakmakende campagnes voor onder andere Koninklijke Auping en Omroep ZWART, presenteert vandaag haar nieuwe managementteam. Helemaal in lijn met hun filosofie Alles kan…  Als je maar buiten de lijntjes durft te kleurenzijn de kaarten opnieuw geschud. Frederike den Ottelander (36) komt van IKEA, voorheen klant van Buutvrij, en wordt Managing Director. Jorn Dost (34) groeit door en neemt vanaf nu de creatieve leiding op zich. Oprichters en eigenaars Maarten Boer (48) en Reuben Alexander (43) blijven onderdeel van het team en ontfermen zich onverminderd over de koers van het bureau.

Gedroomde transfer

Den Ottelander was tot voor kort als Country Marketing Manager eindverantwoordelijk voor alle marketing van IKEA Nederland. In die rol werkten zij en haar team sinds 2019 nauw samen met Buutvrij aan de nieuwe positionering ‘iedereen slim‘ en succesvolle campagnes als de IKEA Luistercatalogus (o.a. goud en zilver bij de SpinAwards) en Bring Back Friday (o.a. een gouden Epica). Beide mooie voorbeelden van hoe ‘business for good’ en ‘good for business’ hand in hand kunnen gaan. “Ik ken Buutvrij als bureau dat het vuur aan je schenen legt om jouw uitdaging als merk echt goed te begrijpen en blijft toetsen of ‘doing business for good’ wel écht de kern van je verhaal is. Het is misschien atypisch dat ik van marketingmanager en merkenbouwer overstap naar deze functie waarin ik vooral het bureau ga managen. Ik vind het een grote eer dat ik nu in deze rol de rest van het ambitieuze Buutvrij team mag faciliteren om nog vaker het beste in merken naar boven te halen en zo samen positieve impact te maken. Precies zoals ze bij mij toentertijd bij Ikea hebben gedaan,” aldus den Ottelander. Alexander: “We zijn heel trots met de aanstelling van Frederike omdat ze door de bril van de opdrachtgever kan kijken, maar vooral omdat ze het Buutvrij DNA heeft waarbij de menselijke maat altijd bovenaan staat. Dat in combinatie met onze altijd positieve en opvallende campagnes is goud waard voor merken die in de basis goed zitten, maar wel wat sex kunnen gebruiken.”

Verhalen die zichzelf doorvertellen

Tegelijkertijd draagt Maarten Boer na 20 jaar de creatieve leiding over aan Jorn Dost, die na ruim vijf jaar Buutvrij doorgroeit tot Creatieve Director. “De beste mensen op de juiste plek is véél belangrijker dan wie er ‘de baas’ is, zodoende ben ik supertrots met de nieuwe aanstelling van Jorn. Het geeft mij de ruimte om meer te focussen op waarom ik Buutvrij ooit begonnen ben; ideeën verzinnen die er nog niet zijn. Het laat zien dat we er in slagen talent te behouden en tevens de ruimte geven om zich nog verder te ontwikkelen. Ik kijk er naar uit om Jorn te steunen in zijn rol en met het team van Buutvrij fantastisch strategisch en creatief werk neer te zetten.” In zijn nieuwe functie is Dost verantwoordelijk voor het functioneren en uitbouwen van het creatieve team. Dost: “Creativiteit is een talent waarmee je de wereld positief kan beïnvloeden en blijvend kan veranderen. Vanuit die overtuiging heb ik een aantal jaar geleden heel bewust gekozen voor Buutvrij. Maarten en Reuben hebben een unieke plek gecreëerd waar van iedere min een plus wordt gemaakt, voor mensen én merken die de wereld een beetje beter maken. Met lef en aanstekelijk enthousiasme. Ik heb heel veel zin om die koers samen met het team verder uit te bouwen.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht