Industry Wire

Geplaatst door Buzzcapture

Buzzcapture voegt in één klap vier nieuwe talenten toe aan succesformule

Het Amsterdamse reputatie analyse bureau Buzzcapture (onderdeel van OBI Group) breidt fors uit om de internationale groei te waarborgen. Het bureau – dat onlangs zijn krachten bundelde met OBI4wan en OBILytics, en een kantoor opende in Berlijn – hoopt met het aannemen van deze nieuwe talenten klaar te zijn voor internationale expansie.

De nieuwe krachten in het Buzzcapture team zijn:
Sophia Galama; Client Success Manager,
Louelle Pesurnaij, Junior Social Media Analist,
Yannic van Overbeeke; Junior Marketing Manager,
en Matt Chapman; Backend Developer.

Daarnaast heeft het bureau nog bijna tien vacatures open staan. Door de samenvoeging van Buzzcapture en OBI4wan in april 2017 versterkten de partijen al hun positie als marktleider in Nederland. Beide partijen werken voor klanten zoals ING, DHL, Warchild, Boskalis, Schiphol, Univé, NS en McDonald’s.


Klanten kunnen blijven bedienen op het niveau dat ze gewend zijn

De kern van het aannemen van de nieuwe krachten is het bedienen van de huidige klanten. De core business is immers de huidige klanten bedienen. Met de internationale expansie willen we hier geen gaten laten vallen. “De meeste klanten zijn al jaren klant bij Buzzcapture. Dat is juist onze kracht, hier moeten we ons op blijven focussen.”

Daarom zijn er in het Client Team van het bureau twee nieuwe mensen aangenomen. Sophia Galama is de nieuwe Client Success Manager en gaat zich in haar werk focussen op health en overheid klanten van Buzzcapture. Louelle Pesurnaij begint als ‘Junior Social Media Analist’ in het Research & Insights team van Buzzcapture. Als Analyse Trainee ondersteunde Louelle al eerder het Client Team. In haar nieuwe functie ondersteunt ze het research team met onderzoek en het opzetten van projecten en reputatierapportages.

Matt Chapman begint als Backend Developer, en het bureau is nog steeds op zoek naar meerdere developers om het online dashboard van de partij verder uit te breiden en te perfectioneren op diverse fronten.

Buzzcapture leerschool voor trainees en talentvolle studenten

“Bij Buzzcapture willen we een goede leerschool zijn voor talenten en ambitieuze studenten”, benadrukt Kevin Lamers, Head of Content bij Buzzcapture. “Yannic van Overbeeke is hier een goed voorbeeld van. Hij kwam binnen als trainee en heeft zichzelf dermate ontwikkeld, dat we hem de mogelijkheid hebben kunnen bieden om hier te blijven.”

Ook Louelle en Matt kwamen binnen als trainees. “Wat mij betreft komen wij steeds meer in contact met talentvolle en ambitieuze studenten. Ons beroepsveld is nog jong, dus er liggen veel kansen voor talenten om zich te ontwikkelen. Wij willen hen deze kansen bieden – waar mogelijk.”

“Ik geloof heel erg ik de kracht van data – maar niet in koude telefoon sales. Daar zit niemand op te wachten. Wij willen als partij graag met content het verschil maken. Hier gaat Yannic ons in zijn functie onder andere in ondersteunen. Social media is volwassen geworden, nu is het tijd om mediadata-inzichten te integreren in bedrijfsvoering. Veel partijen doen dit al, maar in Europa liggen enorm veel kansen.”

Lamers besluit: “Toen ik bij Buzzcapture kwam, waren we met zo’n vijftien man in een hok aan het knokken om het verschil te maken. Nu zijn we klaar om een leidende partij te worden in Europa.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht