Bynder legt brandingblunders bloot met online tool

Amsterdam, 5 oktober – Bynder, Nederlands snelst groeiende startup, lanceert Grader: een gratis tool die merken tot in detail vertelt of hun website wel ‘on brand’ is. Gebruikt Heineken online overal de juiste kleur groen? Lopen er op de site van NRC niet te veel verschillende lettertypes door elkaar? Grader brengt alles in kaart en geeft aan waar verbetering nodig is. De lancering vindt plaats tijdens OnBrand ‘16, het grootste branding evenement van Nederland, dat op 13 oktober plaatsvindt in de Beurs van Berlage.
Het digitale landschap verandert in een razend tempo. De moderne consument is actief op meerdere kanalen en blokkeert advertenties waar mogelijk. Voor merken is branding een steeds belangrijker hulpmiddel om zich van de concurrentie te onderscheiden en consumenten voor hun aanbod te interesseren. Daarom is branding in het digitale tijdperk belangrijker dan ooit. Toch gaan grote merken nog geregeld in de fout. Zonde, want inconsistente branding is funest voor de uitstraling van een merk. Daarom komt Bynder nu met Grader: een tool die bedrijven helpt om hun website ‘on brand’ te houden.
Chris Hall van Bynder is erg blij met de tool. “Natuurlijk zijn de scores die uit de test komen een indicatie, maar het kan merken net het zetje in de juiste richting geven. Vaak zijn ze zich simpelweg niet bewust van een aantal kleine inconsistenties. Als je dagelijks met een website bezig bent, valt het op een gegeven moment niet meer op dat er ergens een ander lettertype staat, terwijl het bij nieuwe bezoekers gelijk in het oog zal springen. Met Grader creëren we bewustzijn en helpen we mooie merken om nog beter on brand te blijven.”
Wie van de tool gebruik wil maken hoeft alleen maar de URL van zijn website in te voeren. Vervolgens wordt er een gedetailleerd rapport opgesteld, waarin per onderdeel staat aangegeven hoe de website scoort. Grader onderzoekt de volgende categorieën: boodschap, consistentie, zichtbaarheid en toegankelijkheid. Binnen deze subgroepen zijn telkens 100 punten te verdienen, die aan de hand van verschillende onderdelen worden verdeeld. Met de resultaten kunnen merken hun branding op orde brengen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.