Carerix en Intelligence Group lanceren online tv-kanaal voor recruiters

Delft/Rotterdam, 1 september 2016 – Carerix en Intelligence Group, beiden experts op het vlak van recruitment, hebben de handen ineengeslagen om hun kennis en expertise te delen via het online tv-kanaal: www.recruitmenttv.com. Onder het motto: ‘Zet outperformers aan’ is het tv-kanaal vanaf vandaag – donderdag 1 september – live en brengt wisselende, actuele thema’s die op een verfrissende manier worden gepresenteerd. Het kanaal richt zich op de ambitieuze, professionele recruiter die behoefte heeft aan verdiepende informatie rondom werving & selectie.
Middels korte interviews en scherpe analyses met toonaangevende personen uit de recruitmentsector brengen Veronique Oonk, Recruitment Intelligence Manager bij de Intelligence Group en Arco Westbroek, Chief Product Owner bij Carerix belangrijke trends en ontwikkelingen in kaart.
In de eerste aflevering staat het Awardwinning concept van Hunkemöller centraal. Hierin vertelt Suzanne Jansonius, Global recruitment & talent manager Hunkemöller, hoe zij erin zijn geslaagd een efficiënt en effectief wervingsproces te creëren middels videorecruitment dat zorgt voor een ‘on brand’ interviewervaring. RecruitmentTV biedt tevens een podium voor gastsprekers die zich via de site kunnen aanmelden om geïnterviewd te worden.
Volgens Geert-Jan Waasdorp, directeur Intelligence Group en Reinald Snik, directeur Carerix ontbrak het nog aan een dergelijk platform voor de professionele recruiter. “Onze beide organisaties doen regelmatig onderzoek en publiceren dit via whitepapers en opinieartikelen. We zien echter dat kwaliteitscontent nog slechts beperkt beschikbaar is via video. Vandaar dit gezamenlijk initiatief voor de lancering van recruitmenttv.com, met als uitgangspunt snelle, kwalitatieve updates op een toegankelijke manier gepresenteerd.”
Over Carerix
Carerix is leverancier van recruitment- en detacheringssystemen voor personeelsintermediairs, die in de vorm van een SaaS-model worden gehost en geleverd via beveiligde datacenters. Carerix is opgericht in 2003 en telt op dit moment bijna 50 medewerkers en meer dan 650 klanten, waaronder (werkmaatschappijen van) Randstad, USG, Adecco, DPA, Manpower en gespecialiseerde intermediairs in ICT, oil & gas, finance en service-industrie. Carerix bedient dagelijks meer dan 10.000 gebruikers, verspreid over 17 landen en werkt samen met verschillende strategische partners. Naast de hoofdvestiging op het TU Delft Science park, heeft Carerix ook een ontwikkellocatie in Kiev. Voor meer informatie: www.carerix.com
Over Intelligence Group
Intelligence Group is een onderzoeksbureau met de focus op vraagstukken met betrekking tot arbeidsmarkt(communicatie), doelgroepkennis en recruitment. Dit doet Intelligence Group al sinds 2003. Al meer dan 12 jaar verzamelen zij informatie over de (internationale) arbeidsmarkt, maken zij analyses en geven zij adviezen. Dit doen zij door trends te volgen en verbanden te leggen tussen ontwikkelingen in vraag en aanbod van personeel, en tussen instroom, doorstroom en uitstroom van medewerkers. Onderzoek wordt onder andere uitgevoerd op basis van het eigen Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) en de Global Talent Acquisition Monitor. Voor meer informatie: www.intelligence-group.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.