Geplaatst door Orange Business

Cecurity.com kiest voor Trusted Cloud van Orange Business Services

Cecurity.com, heeft vandaag aangekondigd dat alle elektronische archivering en virtualisatieoplossingen worden gehost op Flexible Engine, de trusted public cloud van Orange Business Services. De Europese uitgever van digitale oplossingen en software heeft voor deze Infrastructure as a Service (IaaS)-oplossing gekozen vanwege de garantie op gegevensbescherming, de mogelijkheid om belangrijke data in verschillende regio’s beschikbaar te stellen en andere innovatieve functies.

Toonaangevend

Cecurity.com is een belangrijke speler op het gebied van Europese virtualisatie- en digitale archiveringsdiensten en beheert meer dan tien miljoen digitale kluizen voor bijvoorbeeld de opslag van salarisstroken en facturen. Het bedrijf levert software en diensten aan toonaangevende bedrijven in verschillende sectoren, waaronder de bankenwereld en de technologiesector.

Om te kunnen voldoen aan de scherpste eisen op het gebied van traceerbaarheid en gegevensintegriteit heeft Cecurity.com ervoor gekozen om haar oplossingen te hosten volgens een Franse overeenkomst. Hierdoor worden gebruikers beschermd tegen wetgeving van buiten Europa en kunnen zij tegelijkertijd profiteren van de expertise van Orange Business Services op het gebied van cybersecurity en gegevensdiensten.

Schaalbaar

Flexible Engine is niet alleen schaalbaar, dankzij regelmatige updates kunnen (toekomstige) innovaties in Big Data en Kunstmatige Intelligentie (KI) snel en gemakkelijk worden geïmplementeerd. Hierdoor kan Cecurity.com op haar beurt nieuwe diensten en producten aan opdrachtgevers beschikbaar stellen.

Momenteel biedt Cecurity.com haar diensten aan in 27 verschillende landen, waaronder de Benelux. Dankzij de schaalbaarheid van Flexible Engine en de internationale aanwezigheid van Orange Business Services, heeft het bedrijf nu de mogelijkheden in huis om haar business internationaal verder laten groeien.

“Als betrouwbare derde partij hecht Cecurity.com veel waarde aan digitale onafhankelijkheid en de beveiligings- en databeschermingscertificaten van zijn partners”, zegt Alain Borghesi, voorzitter en CEO van Cecurity.com. “De Trusted Cloud van Orange Business Services voldoet volledig aan deze verwachtingen.”

Cédric Prévost, directeur Trusted Cloud Solutions bij Orange Business Services, voegt toe: “Bij Orange Business Services vinden we het belangrijk dat onze Trusted Cloud-oplossingen innovatie bevorderen en tegelijkertijd zorgen voor goed beheerde informatie-uitwisseling. Met Flexible Engine heeft Cecurity.com niet alleen volledige controle over zijn gegevens, ook krijgt het toegang tot alle Orange resources voor de implementatie, uitvoering en beveiliging ten einde de schaalbaarheid en weerbaarheid van onze clouddiensten. We zullen ze begeleiden en ondersteunen bij iedere stap van hun transformatie.”

Over de Cecurity.com groep

Cecurity.com (MLCEC) is een software-uitgever die het digitale vertrouwen wil behouden. De Frans-Belgische Cecurity.com groep is een gevestigde, bewezen en erkende speler op de markt van digitale veilige en elektronische archiveringssystemen. Cecurity.com biedt een Software as a Service (SaaS) platform van oplossingen om digitale document- en datastromen veilig te verwerken door ze te archiveren om de integriteit te waarborgen. Het niveau van certificering over de garantie van gegevensbehoud bewijst de expertise van de groep: CNIL (Commission Nationale de l’Informatique et des Libertés — French national commission for information technology and civil liberties) | AFNOR Certification – NF Software | ANSSI – first-level security certification | FNTC – digital safe label | France Cybersecurity label  | SIAF (Service Interministériel des Archives de France — French interministerial archive service) agreement

Over Orange Business Services

Orange Business Services is een netwerk-native digital services bedrijf en de wereldwijde enterprise divisie van de Orange Group. Het verbindt, beschermt en innoveert voor bedrijven over de hele wereld om duurzame bedrijfsgroei te ondersteunen. Orange Business Services maakt gebruik van de expertise op het gebied van connectiviteit en systeemintegratie in de digitale waardeketen en is goed geplaatst om wereldwijde bedrijven te ondersteunen op gebieden zoals softwaredefined networks, multi-cloud services, Data en AI, smart mobility services en cybersecurity. Het begeleidt ondernemingen veilig in elke fase van de levenscyclus van gegevens, van verzameling, transport, opslag en verwerking tot analyse en delen.

Met bedrijven die floreren op het gebied van innovatie, plaatst Orange Business Services haar klanten in het hart van een open samenwerkingsecosysteem. Dit omvat de 27.000 medewerkers, de activa en expertise van de Orange Group, haar technologie en zakenpartners, en een pool van fijn geselecteerde start-ups. Meer dan 3.000 multinationale ondernemingen, evenals twee miljoen professionals, bedrijven en lokale gemeenschappen in Frankrijk, stellen hun vertrouwen in Orange Business Services.

Voor meer informatie, bezoek www.orange-business.com of volg ons op LinkedIn,  Twitter en onze blogs.

Orange is een van ’s werelds toonaangevende telecomoperatoren met een omzet van 42 miljard euro in 2019 en 253 miljoen klanten wereldwijd op 31 maart 2020. Orange is genoteerd aan euronext Parijs (ORA) en aan de New York Stock Exchange (ORAN). In december 2019 presenteerde Orange haar nieuwe strategisch plan “Engage 2025”, geleid door sociale en milieu-verantwoording. Terwijl het versnellen van groeigebieden, zoals B-to-B diensten en het centraal stellen van data en AI, zal de hele Orange Group een aantrekkelijke en verantwoordelijke werkgever zijn.

Orange en alle andere Orange product- of servicenamen in dit materiaal zijn handelsmerken van Orange of Orange Brand Services Limited.