Industry Wire

Geplaatst door Checkpoint Mol

Checkpoint Mol gaat live met Shopware 5

Schöppingen, 24.04.2018 – Checkpoint Mol heeft zijn nieuwe webwinkel, gebaseerd op de software van Shopware 5, gelanceerd. De webwinkel is gerealiseerd door partner ISAAC. Dit is het verhaal van het project.

Hoewel de website van Checkpoint Mol meer dan 2000 producten, 60 merken en 50 afzonderlijke categorieën heeft, wordt er geen omzet gegenereerd. Waarom niet? Heel eenvoudig: sinds begin 2017 gebruikt het bedrijf www.checkpointmol.be als uitgebreid digitaal winkelvenster om zijn online klanten te inspireren en te converteren naar uitsluitend offline klanten in de fysieke winkel in Mol (België).

Winkel met een duidelijke focus op gebruikerservaring

Checkpoint Mol is trots op zijn 1-op-1 klantenconsultaties en persoonlijke services, waaronder een eigen kleermaker die ter plekke beschikbaar is om kleding persoonlijk aan te passen. Toen het bedrijf daarom besloot om klanten een meer uniforme digitale ervaring te bieden, ging het op zoek naar een manier om klanten te inspireren, uitgebreide productinformatie online te bieden, en tegelijkertijd aan te moedigen om de offline winkel in Mol te bezoeken.

De oplossing is een winkel die meer is gericht op gebruikerservaring dan op directe online verkoop. De winkel is ontworpen en geïmplementeerd in samenwerking met de Shopware Solution Partner ISAAC en begeleidt de klant naadloos door talloze kledingcombinaties. Bovendien wordt de innovatieve, stijlvolle mix van Scandinavische, Engelse en Italiaanse merken gepresenteerd zonder de traditionele eCommerce-functies.

“De klant moet zo goed mogelijk online worden begeleid en geadviseerd, zodat hij of zij uiteindelijk wordt overtuigd om de winkel in Mol te bezoeken. Vanwege Checkpoint’s motto ‘online inspireren en offline verkopen’, was het Shopware-platform de perfecte keuze,” aldus Ludo Beumer, projectmanager bij ISAAC, over het ontwikkelen van de online ervaring.

Om de populaire lookbooks te digitaliseren op basis van de Checkpoint-tijdschriften, ontwikkelde ISAAC een aangepaste outfitmodule met meer dan 50 seizoensgebonden outfits: van een chique zakelijke look tot sportieve, ontspannen kleding voor elke dag, er is een outfit voor iedere man. Wanneer de klant op een outfit klikt, worden de verschillende kledingstukken uitgebreid beschreven. Bovendien kan Checkpoint gemakkelijk outfits toevoegen of veranderen in de back-end van Shopware.

ISAAC: De perfecte partner voor een klantgerichte gebruikservaring  

Met behulp van hun expertise in webontwikkeling heeft ISAAC de front- en back-end ontworpen. Bovendien is het bedrijf verantwoordelijk voor de hosting en het technische onderhoud van de winkel.

Naast de aangepaste outfitmodule heeft ISAAC een link ontwikkeld tussen de winkel en de productinformatie, waarmee de dagelijkse import van de productgegevens en -afbeeldingen, actuele prijzen, voorraadinformatie en maten op de website worden geïntegreerd.

Checkpoint Mol is het eerste project tussen ISAAC en Shopware op de Belgische markt. De implementatie van het project nam vier maanden in beslag. Tijdens deze periode hadden de projectmanagers en ontwikkelaars van ISAAC nauw contact met Shopware om de duidelijke ideeën van Checkpoint zo goed mogelijk te implementeren. Dit had ook een positieve impact op de implementatieperiode.

“We merken de voordelen van Shopware. Er zijn veel kant-en-klare functies die perfect zijn om een goede webwinkel te ontwikkelen, maar maatwerk is ook mogelijk. Daarnaast zijn de training en ondersteuning van Shopware uitstekend en het noemen waard!” – Ludo Beumer – Projectmanager ISAAC

Knop: Naar de Checkpoint Mol-winkel (https://checkpointmol.be/)

Knop: Lees hier meer over het project (https://www.isaac.nl/nl/cases/isaac-case/Checkpoint)

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht