Industry Wire

Geplaatst door StoryBlok

CHRONEXT, het platform voor luxe horloges, bouwt aantrekkelijke mobiele e-commerce ervaringen met Storybloks CMS

Linz, Oostenrijk – 9 augustus 2023 – Storyblok, de leider in content management systems (CMS), werd ingezet door CHRONEXT, een platform voor luxe horloges, om de klantervaring van het merk opnieuw te definiëren met de ontwikkeling van een mobiele iOS-app waarmee hun marketeers en ontwikkelaars op maat gemaakte user journeys kunnen creëren.
De afgelopen 10 jaar heeft CHRONEXT zich toegelegd op het wereldwijd verkopen, verhandelen en kopen van luxe horloges als e-commerce storefront. Toen het team zich realiseerde dat hun huidige contentsysteem puur webgebaseerd was en geen mobiele app kon ondersteunen, begonnen ze de zoektocht naar een headless CMS waarmee ze omnichannel gebruikerservaringen konden bieden.
Ze wilden iets dat gemakkelijk te gebruiken is voor ontwikkelaars en marketeers, betrouwbare functies voor gebruikersbeheer biedt en als centraal punt dient voor alle content.
CHRONEXT besloot Storyblok te gebruiken en wist in slechts zeven weken een prototype te bouwen van hun mobiele app. Sinds de lancering is de sessietijd van de app verdrievoudigd van 2 minuten op de website naar 5 minuten op de mobiele applicatie.
“Storyblok maakte het mogelijk voor ons marketingteam om eenvoudig productpagina’s bij te werken, nieuwe campagnes en promoties te creëren voor verschillende markten en de dialoog aan te gaan met onze klanten,” aldus Emanuel Schleussinger, CTO van CHRONEXT.
“Contentteams kunnen specifieke onderdelen van een productdetailpagina in onze applicatie binnen enkele seconden slepen, neerzetten en bijwerken, zonder dat ze de applicatie opnieuw hoeven te implementeren in de App Store. Veranderingen zijn direct te zien op het scherm van de gebruiker zonder hun aankoopsessie te onderbreken,” zegt Cameron Crosby, Team Lead van Website & Digital Innovation bij CHRONEXT.
“CHRONEXT is een goed voorbeeld van een merk dat de omnichannel voordelen en mogelijkheden van een headless CMS begrijpt en die kennis gebruikt om te zorgen voor betere klantervaringen. Ze hebben nu een gecentraliseerde content hub die met hen mee kan groeien,” zegt Dominik Angerer, medeoprichter en CEO van Storyblok.
-Einde persbericht-
—————————————————————————————————————-
Links
Over Storyblok
Storyblok, de leider in de categorie content management systems (CMS), stelt zowel ontwikkelaars als marketingteams in staat om betere contentervaringen te creëren voor ieder digitaal kanaal.
Storybloks headless CMS architectuur stelt ontwikkelaars in staat om alles te bouwen, overal te publiceren en te integreren met elke dienst of technologie.
Marketingteams kunnen zelfstandig content experiences creëren en opschalen met behulp van een visuele interface, samenwerkingstools en aangepaste publicatieworkflows. Bovendien kunnen bedrijven hun digitale content verbeteren met de beste prestaties, personalisering en geoptimaliseerde omnichannel storytelling.
Toonaangevende merken zoals Adidas, T-Mobile, Oatly, Deliveroo, en 160.000+ andere ontwikkelaars en marketeers gebruiken Storyblok om betere content te creëren die sneller, veiliger en schaalbaar is.
Ontdek waarom Storyblok door G2 is uitgeroepen tot het #1 CMS op www.storyblok.com en volg Storyblok op LinkedIn en Twitter.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht