Industry Wire

Geplaatst door Chuck Studio's

Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit voor Bavaria

Amsterdam, 9 juni 2022 – Wereldwijde food advertising specialist Chuck Studios presenteert een gloednieuwe Culinaire Identiteit voor biermerk Bavaria. De identiteit wordt onthuld bij de lancering van de nieuwe alcoholvrije 0.0% variant van het biermerk.

Bavaria heeft een bourgondisch karakter, vol levenslust, en het neemt zichzelf niet al te serieus. Deze karaktereigenschappen zijn onlosmakelijk verbonden met de Brabantse roots van het biermerk. Het vroeg Chuck Studios een Culinaire Identiteit te ontwerpen die de kwaliteitsperceptie van het bier verhoogt en het een uniek en merk-eigen gezicht geeft.

Olaf van Gerwen, mede-oprichter en global creative director van Chuck Studios: “Onze strategische reis begon met de vraag: wat zit er eigenlijk ín de belletjes in een Bavaria biertje? Wij vinden dat de belletjes gevuld zijn met levenslust, met joie de vivre. En met de drang om naar buiten te gaan, te gaan genieten. En als er genoeg belletjes zijn, ontstaat de dikke, frisse schuimlaag op het bier. Het schuim werd het speelveld voor deze nieuwe culinaire identiteit.”

Een uniek en iconisch brand asset werd voor Bavaria ontworpen: de Schuimkuif. Het neologisme beschrijft de speelse golf van schuim boven op het bier, die altijd zichtbaar is wanneer het product wordt afgebeeld. De Schuimkuif is vrolijk, feestelijk en is visueel herkenbaar. Op lange termijn zal de Schuimkuif Bavaria herkenbaar maken, zelfs als je het bier zonder merk of logo afbeeldt.

Van Gerwen legt uit dat de Schuimkuif ontstaat als je het bier neerzet of oppakt. Het bier is dus altijd in beweging. “Daardoor is de scheiding tussen bier en schuim geen kaarsrechte lijn”, vervolgt hij. “Het geel van het bier heeft een asymmetrisch kleurverloop en in het bier zitten natuurlijk altijd belletjes, want geen belletjes betekent geen schuim. Een Bavaria biertje ziet er niet uit alsof het is geschoten in een studio, maar in een echte omgeving in de handen van een echte consument. Bavaria bier is er niet om naar te kijken, maar om te drinken!”.

Florent Renders, hoofd marketing NL bij Royal Swinkels Family Brewers, vult aan: “De brouwerij van Bavaria is één van de oudste van Nederland. Onze bieren hebben een lange geschiedenis op het gebied van kwaliteit, innovatie en de rotsvaste overtuiging dat pils mensen samenbrengt. De Schuimkuif geeft ons bier een uniek randje en sluit naadloos aan bij onze merkwaarden. Chuck Studios heeft niet alleen onze culinaire identiteit ontworpen, ze hebben deze ook direct in onze campagne voor 0.0% ingezet, samen met bureau Fama Volat. We zijn ontzettend blij met deze nieuwe Culinaire Identiteit en campagne.

– einde persbericht-

Over Chuck Studios

Chuck Studios is het eerste wereldwijde creatieve productiebedrijf gespecialiseerd in food & drinks. Het bedrijf helpt merken over de hele wereld om hun Culinaire Identiteit te visualiseren. Met behulp van hun specialistische kennis op het gebied van film- en fotografie productie in combinatie met creatieve en strategische capaciteiten, maakt het team hoogwaardige content voor merken als McDonald’s, KFC, Unilever, Bavaria, Kraft Heinz, Jacobs Douwe Egberts en Heineken. Chuck Studios heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam met kantoren in Moskou, Berlijn, Londen en Los Angeles.

InstagramFacebook LinkedIn

Over Bavaria

Bavaria is onderdeel van Royal Swinkels Family Brewers Holding N.V. De internationale holdingmaatschappij van de Swinkels Family Brewers groep. Swinkels Family Brewers is een 100% onafhankelijk familiebedrijf. Onder leiding van de familie Swinkels wordt er in de brouwerij van Bavaria te Lieshout al zeven generaties en ruim 300 jaar lang bier gebrouwen volgens een uniek familierecept. Wat ons bier zo bijzonder maakt? Ons zuiver mineraalwater is afkomstig van onze waterbron in Lieshout. Daarnaast hebben we door onze eigen mouterij de kwaliteit van het mout in eigen hand. Bavaria staat voor het genieten van spontane momenten samen met anderen. Bavaria verbindt mensen en is er voor iedereen. Serieus over bier, luchtig in het leven.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht