Industry Wire

Geplaatst door citizenM

citizenM introduceert nieuwe veiligheidsnormen en contactloze verblijven voor alle hotels via de nieuwe app

Amsterdam, 18 juni 2020 – Het is officieel: citizenM introduceert een super eenvoudige contactloze ervaring. Het lifestyle- en hotelmerk dat als motto ‘affordable luxury’ heeft en erom bekend staat de regels van het traditionele hotelwezen te hebben herschreven, transformeert met een leuke, gratis, internationale app de nieuwe manier waarop mobiele wereldburgers zullen reizen. Gasten kunnen met behulp van hun eigen telefoon of tablet de deur van hun kamer openen of een keycard aanmaken. Het paspoort hoeft niet meer bij de kiosk te worden gescand, want dit gebeurt vanaf nu via de app. Wanneer een gast incheckt, kan de kamer worden geopend met jouw eigen mobiele telefoon. De app kan ook worden gebruikt om eten en drinken te bestellen, de kamersystemen te bedienen en aan het eind van het verblijf weer uit te checken. Reizigers zijn tegenwoordig uitermate gericht op gezondheid en veiligheid. Met de app en de contactloze ervaring weten gasten van citizenM nu nog zekerder dat hun welzijn tijdens hun verblijf verzekerd is.
Veiligheid bij citizenM

Gasten die in de toekomst willen gaan reizen, zijn niet alleen verzekerd van een contactloze ervaring, maar citizenM biedt slechts één kamertype aan en konden er eenvoudig nieuwe hygiëne normen worden geïntroduceerd. Het aantal te reinigen oppervlakken in de gastenkamers is minimaal. Er worden innovatieve materialen als Corian® gebruikt en er ligt geen tapijt. Er liggen geen spreien op het bed of chocolaatjes op de kussens. De kamers werden altijd al afzonderlijk geventileerd met 100% buitenlucht (in plaats van hercirculatie). Het hotelmerk is voor extra hygiëne en veiligheid overgestapt op een housekeeping service op aanvraag. Er komt niemand binnen, tenzij gasten ervoor kiezen om hun kamer te laten reinigen.

Daarnaast zijn er voor gasten en medewerkers in elk hotel op strategische plekken stations met ontsmettingsmiddel ingericht. Overal worden de veilige routes duidelijk aangegeven en wordt er gewezen op de noodzaak van het afstand houden. Ook zijn er elektrostatische sproeiers om bagage en openbare ruimtes te ontsmetten en om gastenkamers hygiënisch te reinigen nadat gasten zijn vertrokken. Bovendien garanderen alle wasserette partners van citizenM dat ze gedesinfecteerd beddengoed en handdoeken leveren.

De nieuwe app van citizenM

Het lifestylemerk gaat met de nieuwe citizenM-app nog een stap verder dan de bestaande savvy technologie en speelt in op het reizen van de toekomst, zodat de gasten altijd als eerste zullen blijven kiezen voor een citizenM-hotel. De app stroomlijnt de gastenervaring in alle hotels met uitzonderlijke functionaliteiten:

volledig contactloos in- en uitchecken,
betaling van alle aankopen in het hotel,
volledige bediening van kamersystemen (licht, gordijnen en temperatuur),
op weg naar het hotel een kamer selecteren,
eten en drinken bestellen,
volledige bediening van entertainmentsystemen in de kamer: de mobiele telefoon als afstandsbediening,
in-app serviceverzoeken, waaronder extra kussens, toiletartikelen, wekdienst
city experiences met lokale voordelen.

Naast de contactloze ervaring kunnen gebruikers van de app de hotspots van de stad ontdekken en genieten van lokale voordelen. Bovendien kunnen ze via de app de beste stadsparken, groengebieden en hardlooproutes vinden. Er kan worden gefilterd op ‘loopafstand’ om bezienswaardigheden in de buurt van het citizenM hotel te vinden. Zo genieten gasten met behulp van de beste technologie van een betaalbaar en contactloos hotelverblijf. De nieuwe norm is ‘smart luxury for all’.

citizenM heeft niet stilgezeten tijdens de pandemie. De hotelketen heeft snel gehandeld en de technologie geïmplementeerd om de gast een contactloze ervaring te kunnen bieden. Alle hotels zijn opengebleven voor mensen met cruciale beroepen. En terwijl concurrenten de deuren sloten, heeft citizenM al het personeel behouden. Er zijn meer dan 1000 ongebruikte iPads gedoneerd aan goede doelen over de hele wereld, waaronder UK NHS Trusts, Hôpital Lariboisière in Parijs en het Hetrick-Martin Institute in New York. Zo kunnen patiënten die besmet zijn met het coronavirus in contact blijven met hun familie. Bovendien worden er minstens 1000 overnachtingen cadeau gedaan aan lokale helden in gemeenschappen om de hotels heen.

Het hotelketen heeft als eigenaar en exploitant van de gehele hotelportfolio, de volledige vrijheid om nieuwe initiatieven consistent, snel en internationaal ten uitvoer te brengen. De meeste traditionele hotels worden door een andere partij dan de eigenaar geëxploiteerd, waardoor het een uitdaging is om nieuwe strategieën te implementeren. Omdat citizenM zowel de eigenaar als exploitant is van al haar locaties, worden alle beslissingen t.a.v. bijvoorbeeld hygiëne, veiligheid of technologie in één keer doorgevoerd. Naarmate het merk zich ontwikkelt, evolueert ook de benadering om de gast ‘smart luxury’ te bieden.

citizenM is ontstaan tijdens de financiële crisis van 2008, wat de flexibiliteit en veerkracht van het merk nog eens bevestigt. citizenM heeft niet alleen de slimme technologie verder ontwikkeld en zo nieuwe normen geïntroduceerd in de hotelsector; het merk heeft voor bestaande en nieuwe reserveringen tot eind 2020 ook geheel flexibele, individuele reserveringen en de mogelijkheid om wereldwijd gratis te annuleren tot 24 uur voor aankomst geïntroduceerd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht