Geplaatst door Colt

Colt-medewerkers fietsen 685 kilometer voor het goede doel

Amsterdam, 20 september 2018 Meer dan 120 medewerkers van Colt Technology van over de hele wereld starten vandaag met een fietstocht van 685 kilometer, van Milaan naar Rome, om geld in te zamelen voor een goed doel in eigen land. Het Nederlandse team wordt vertegenwoordigd door zes  medewerkers van het kantoor in Amsterdam, waaronder Peter Veenman,  VP Countrymanagement en Managing Director van Nederland. Het Nederlandse team zamelt voor het tweede jaar op rij geld in voor het Friendship Sports Centre in Amsterdam, het enige sportcentrum in Europa dat volledig is uitgerust voor kinderen en jongeren met een beperking.

Bij Only Friends, de sportvereniging van het Friendship Sports Centre, sporten ruim 600 kinderen en jongeren met een beperking. Met keuze uit 24 verschillende sporten gegeven door specifiek opgeleide trainers veranderen beperkingen in mogelijkheden. Daarnaast fungeert het Friendship Sports Centre als leerwerkbedrijf en werken zij samen met verschillende stichtingen om activiteiten te organiseren voor volwassenen met een beperking en ouderen die vechten tegen eenzaamheid.

“Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in het DNA van Colt”, zegt Carl Grivner, CEO van Colt. “De Colt Charity Bike Ride draagt niet alleen bij aan sterke en duurzame banden tussen collega’s, leveranciers en klanten, maar maakt ook een belangrijk verschil voor de meest kwetsbare personen in onze samenleving. Ik ben er trots op om dit jaar mee te fietsen. En ik ben ervan overtuigd dat we met de editie van 2018 een nog grotere impact zullen maken dan met voorgaande edities.”

Met de Colt Charity Bike Ride is de afgelopen zes jaar ruim €800.000 opgehaald voor liefdadigheidsinstellingen in 16 landen. Het initiatief ontstond met de ambitie om het volledige netwerktraject van Colt uit te rijden en tegelijkertijd terug te geven aan de maatschappij. Werknemers van het bedrijf hebben tot dusver meer dan 3.650 kilometer afgelegd: van Londen naar Parijs, Parijs naar Amsterdam, Amsterdam naar Frankfurt, Frankfurt naar Zürich, Marseille naar Barcelona en van Barcelona naar Valencia.

Over Colt

Colt streeft ernaar om klanten het allerbeste te faciliteren bij hun digitale transformatie door middel van agile en on-demand high bandwidth-oplossingen. Het Colt IQ Netwerk verbindt meer dan 850 datacenters in de grootste zakencentra van Europa, Azië en Noord-Amerika. Er zijn inmiddels meer dan 27.000 aangesloten gebouwen en dat aantal groeit nog steeds.

Colt heeft een reputatie opgebouwd door klanten op de eerste plaats te zetten. Tot de klanten behoren data-intensieve organisaties verspreid over meer dan 207 aangesloten steden, in bijna 30 landen. Colt is erkend als innovator en pionier op het gebied van software defined networks (SDN) en network function virtualization (NFV). Colt is een particulier bedrijf en een van de financieel gezondste bedrijven in zijn sector en biedt de beste klantervaring tegen een competitieve prijs. Bezoek voor meer informatie www.colt.nl.