Communicatiebureau Clarity groeit sterk in eerste helft van 2025 met nieuwe klanten, nieuw kantoor in Amsterdam, wereldwijde leiderschap promoties en uitbreiding van de Global Crisis Counci

Amsterdam, 18 juni 2025 — Internationaal online marketing- en communicatiebureau Clarity Global rapporteert sterke zakelijke groei in de eerste helft van 2025. Mijlpalen zijn onder meer nieuwe samenwerkingen met wereldwijde merken, een forse uitbreiding in online marketing, een nieuw kantoor in Amsterdam, twee nieuwe benoemingen in het wereldwijde leiderschapsteam en twee nieuwe specialisten ter versterking van de Clarity Global Crisis Council.
“2024 was een buitengewoon uitdagend jaar voor de branche, dankzij een samenspel van klimaatproblematiek, inflatie, stijgende rente en een koerscorrectie binnen de techsector. Fusies tussen grote spelers en wereldwijde verkiezingen zorgden voor een breed gedragen gevoel van onzekerheid in de markt”, aldus Rachel Gilley, CEO van Clarity.
Vanaf het vierde kwartaal van 2024 kwam er echter een duidelijke kentering; het aantal klantverzoeken nam toe en bestaande klanten toonden weer groeiambities. Vooral in het eerste kwartaal van 2025 gaven klanten groen licht aan campagnes en initiatieven die ze het jaar ervoor nog hadden uitgesteld. Gilley vervolgt: “Merken beseffen steeds meer hoe essentieel het is om samen te werken met een strategische, vooruitdenkende partner die hen kan bijstaan bij uiteenlopende scenario’s – zeker gezien alle onzekerheid in Washington – om stabiele groei te helpen realiseren.”
Deze positieve dynamiek is te danken aan Clarity’s hernieuwde focus op haar roots in de tech-branche – een sector waarvoor Deloitte 2025 forse groei voorspelt. Nieuwe klanten zijn actief in snelgroeiende tech-segmenten zoals healthtech, AI, fintech en duurzame productie. Enkele voorbeelden: Juniper Networks en Gordon Moody (VK); FIS (VS) en Internet Society (VS, VK en de EU); Cochlear, Greensteel Australia, Refresco en Mentoring Men (Australië); Euronics (Nederland); en Workiva, een bestaande klant in het VK waarmee Clarity de samenwerking heeft uitgebreid naar EMEA en APAC in 2025.
“Via het LIFE EPICS project wil Euronics circulariteit in consumentenelektronica bevorderen”, aldus Eni Bejko, projectmanager van Euronics en LIFE EPICS. “We zijn erg blij met de steun en het advies van Clarity bij het ontwikkelen van een onderscheidende campagne-identiteit om onze visie te helpen communiceren en ons doel te bereiken: het verminderen van elektronisch afval in zes Europese landen.”
Nieuw kantoorlocatie in Amsterdam
Begin 2025 gingen ook de deuren open van een nieuw kantoor voor het Clarity Amsterdam team. Het team is nu gevestigd in Edge Stadium, een nieuwe en duurzame kantoorcampus nabij het Olympisch Stadion. Met veel techbedrijven als buren, waaronder huidige klant Red Hat.
“We zijn uitgegroeid van PR-bureau tot full-service communicatieteam dat diensten levert in corporate comms, content, design en online marketing”, aldus Thomas Cordes, Partner en Managing Director van Clarity Amsterdam. “De afgelopen jaren is ons werk bovendien uitgebreid van Nederland naar de Benelux-regio en nu richting pan-Europees werk. Deze verhuizing markeert die volgende stap: we staan hier dichter bij internationale merken om samen te werken aan geïntegreerde campagnes in meerdere markten.”
Uitbreiding van het wereldwijde leiderschapsteam
Clarity blijft investeren in haar medewerkers. In elk kantoor wordt nieuw talent aangenomen. Daarnaast zijn er twee belangrijke promoties: de in Californië gevestigde Jason Wakefordis benoemd tot Partner; Julia Hoy uit Australië is benoemd tot Executive Vice President, Responsible Business Unit. Beiden treden toe tot Clarity’s internationale leiderschapsteam.
Wakeford gaf de afgelopen tweeënhalf jaar leiding aan de klantenteams aan de westkust van de VS. Hij speelde een sleutelrol in de uitbreiding van corporate communicatiediensten en ondersteunt Kristen Ingraham, President North America bij Clarity, bij de verdere groei van de activiteiten in de VS. Hoy leidt vanuit Sydney de Responsible Business Unit van Clarity, die onder andere werkzaam is voor klanten zoals Henkel en Volvo Group. Deze divisie kent sterke groei, zowel sector- als regiobreed. Clarity’s inzet voor verantwoord ondernemen wordt onderstreept door de recente B Corporation certificering.
Versterking van de Clarity Global Crisis Council
De Clarity Global Crisis Council is een ervaren team van eigen specialisten en externe experts, dat wereldwijd 24/7 kan ondersteunen in crisisrespons en reputatiemanagement volgens een follow the sun-principe.
Dankzij twee nieuwe leden – Sandra Sowray uit Kaapstad en Dani Cohen uit Johannesburg, beide partners bij Prolog Consulting – levert de Crisis Council nu ook toonaangevende crisis- en reputatie adviesdiensten in Afrika, naast Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië-Pacific.
“We zijn verheugd om toe te treden tot de Clarity Global Crisis Council, een wereldwijd team van crisis- en reputatiemanagement experts dat altijd paraat staat voor klanten. Door deze samenwerking kunnen wij onze ruime ervaring met complexe reputatie vraagstukken in Sub-Saharaans Afrika delen én profiteren van internationale kruisbestuiving. We kijken ernaar uit om actief bij te dragen aan dit expertnetwerk en onze klanten wereldwijd van deskundig advies te voorzien”, aldus Sandra Sowray en Dani Cohen, partners bij Prolog Consulting.
Lees hier meer informatie over de Clarity Global Crisis Council. Ga voor meer informatie over Clarity naar clarity.global.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.