CommVault automatiseert databescherming voor workloads die op Amazon Web Services draaien

Utrecht, 13 november 2014 CommVault (Nasdaq: CVLT) biedt nu ondersteuning van databeheer en -bescherming voor Amazon Web Services (AWS). Hiertoe behoren cloud reporting, provisioning van virtual machines (VM’s), recovery en resource-beheer met op snapshot gebaseerde bescherming.

Nu steeds meer klanten en partners cloud-architecturen implementeren, investeert CommVault verder in features die hen helpen workloads in de cloud te beheren en te beschermen – in het bijzonder voor AWS. Naast de bestaande ondersteuning voor Amazon Simple Storage Service (Amazon S3) en Amazon Glacier biedt CommVault geautomatiseerde provisioning van virtual machines en life cycle-beheer voor workloads die draaien op Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2).

“CommVault merkte de trend richting cloud computing al vroeg op en deed in de afgelopen jaren aanzienlijke investeringen. Daardoor ondersteunen we nu zeer uiteenlopende cloud-storagemogelijkheden binnen ons softwareplatform”, zegt Al Bunte, Chief Operating Officer van CommVault. “Onze features voor automatisering en optimalisering van AWS stellen klanten, resellers en serviceproviders in staat verder te profiteren van de flexibele, schaalbare, pay-as-you-go AWS Cloud. Daarmee verlagen ze hun kosten, complexiteit en risico’s.”

CommVault is daarnaast door Amazon Web Services aangewezen als Advanced Technology Partner en Storage Competency Partner in het AWS Partner Network (APN).

“Het AWS Partner Network is een zeer belangrijke hulpbron voor onze klanten”, zegt Terry Wise, Director of WorldWide Partner EcoSystem bij Amazon Web Services, Inc. “CommVault is een van onze Advanced Technology Partners met de AWS Storage Competency in back-up en archivering. Het is mooi om ze steeds weer te zien innoveren en de mogelijkheden van hun storageaanbod voor AWS-klanten te zien verbeteren.”

Back-up, archivering en disaster recovery met Amazon S3 en Amazon Glacier
CommVault Simpana-software maakt het voor klanten en providerpartners mogelijk databeschermingswerkzaamheden samen te voegen, zoals back-up, archivering en disaster recovery (DR) van workloads, in AWS. Met ondersteuning voor Amazon S3 en Amazon Glacier migreren gebruikers data met slechts een paar klikken probleemloos naar storageoplossingen van AWS. Met de ingebouwde tiering-mogelijkheden kunnen gebruikers ook databeheer en -retentie automatiseren met AWS op basis van vooraf gedefinieerde, op maat te maken policy’s. Met deze oplossingen hoeven klanten en providerpartners minder tijd te besteden aan het provisionen van capaciteit en het vernieuwen van hardwareproducten. Zo houden ze meer tijd over voor het focussen op strategische projecten die waarde toevoegen aan hun bedrijf.

VM Backup, Recovery en Cloud Management voor AWS
De reeks oplossingen voor VM Backup, Recovery en Cloud Management die CommVault onlangs introduceerde, stelt beheerders van virtual machines en eindgebruikers in staat gevirtualiseerde en cloud-infrastructuren te bouwen, te beschermen en te optimaliseren. Waar alternatieve oplossingen alleen VM’s back-uppen, kunnen applicatiebeheerders en -tenants met Simpana-software hun eigen VM-provisioning, -beheer, -back-up en -recovery, -retirement en -archivering in de AWS Cloud regelen – en dat allemaal via een enkele interface.

Bronnen

Neem deel aan de discussie

Over CommVault
Beter en effectiever invulling geven aan de huidige en toekomstige behoeften op het vlak van datamanagement. Dit is de visie op basis waarvan CommVault Singular Information Management-oplossingen voor krachtige databescherming, universele beschikbaarheid en vereenvoudigd beheer van data in complexe opslagomgevingen ontwikkelt. Organisaties hebben met de unieke single-platformarchitectuur van CommVault ongekende controle over datagroei en de kosten en risico’s. De Simpana-softwaremodules van CommVault werken naadloos samen en delen hun code en functieset. Hierdoor bieden ze krachtige mogelijkheden voor databack-up, archivering, replicatie, zoeken en resource-beheer. Elke dag opnieuw kiezen bedrijven voor de ongeëvenaarde efficiency, prestaties, betrouwbaarheid en controle die alleen CommVault levert. CommVault heeft zijn hoofdkantoor in het Amerikaanse Oceanport, New Jersey. Meer informatie is te vinden op www.commvault.com.