Geplaatst door Conclusion

Conclusion ProRail kiest opnieuw voor Conclusion in IT

Utrecht –Spoorwegbeheerder ProRail heeft wederom Conclusion geselecteerd voor het verzorgen van de werkplek- en generieke IT-infrastructuurdiensten. Dit omvat het transformeren, beheren en leveren van diensten op het vlak van Modern Workspace, Azure Cloud, back-end, servicedesk & on-site support en technisch applicatiebeheer aan ongeveer 6.000 ProRail eindgebruikers. De twee partijen gaan een samenwerking van maximaal vijftien jaar aan.

Vernieuwing van een reeds succesvolle samenwerking
ProRail en Conclusion kijken samen terug op een succesvol partnership in het afgelopen achtjarige contract. Conclusion was gedurende deze tijd ook al verantwoordelijk voor het leveren en beheren van de werkplekken, cloud, back-end, servicedesk en het technisch applicatiebeheer. Omdat de eerdergenoemde diensten voor ProRail een steeds belangrijkere rol spelen in het realiseren van de strategie van de spoorwegbeheerder, wordt het partnership volledig vernieuwd. Beide partijen werken samen op basis van een moderne contractvorm (conscious contracting) waarbij een nieuwe visie op het partnership en heldere doelen voor de samenwerking centraal staan.

De ICT-dienstverlening richt zich enerzijds op het maximaal ondersteunen van de eindgebruikers van ProRail bij hun werkzaamheden. Dit wordt gerealiseerd door de inzet van werkplekdiensten op basis van persona’s, met bijbehorende ondersteuning en self service-diensten en het doorlopend meten van de eindgebruikerstevredenheid en -experience. Anderzijds kent de dienstverlening de noodzakelijke robuustheid om de dienstverlening aan te laten sluiten op het maatschappijkritische karakter van de dienstverlening van ProRail.

De driehoek: ProRail, Conclusion & Microsoft
De inzet van cloudtechnologie staat de komende jaren centraal. Het IT-landschap en de applicaties zullen stapsgewijs transformeren. Daarnaast worden nieuwe initiatieven, zoals datagedreven werken, steeds relevanter. ProRail en Conclusion zullen vanuit een intensieve samenwerking met Microsoft de meest innovatieve technologie en mogelijkheden tot hun beschikking hebben. Middels de inzet van onder andere Office 365, Microsoft Azure en PowerBI worden de eindgebruikers maximaal gefaciliteerd bij hun werkzaamheden.

Arjen Boersma, Directeur ICT bij ProRail: “Ik ben blij dat we met de uitkomst van deze aanbesteding onze samenwerking met Conclusion kunnen voortzetten en ons partnership verder kunnen bestendigen en verbeteren. Werkplekbeheer is enorm belangrijk bij ProRail in de continuïteit van de dienstverlening en de klanttevredenheid. Afgelopen coronajaar heeft ook weer duidelijk gemaakt hoe dynamisch dit domein is. Vanuit concepten als hybride werken en modern workspace is het nog belangrijker geworden, evenals de bijbehorende security en professionele ondersteuning naar de eindgebruikers. Ik heb er alle vertrouwen in dat we samen met Conclusion onze hoge standaard in deze dienstverlening naar het volgende niveau kunnen brengen!”

Engbert Verkoren, CEO Conclusion: “Dankbaar voor het vertrouwen en met gepaste trots en grote blijdschap gaan wij met ProRail de volgende fase in. Na tien jaar succesvol te hebben samengewerkt, vernieuwen wij ons partnership, de technologie en de dienstverlening voor een periode van maximaal vijftien jaar. Deze gunning is voor ons een bevestiging van onze strategie in de Nederlandse markt: het nemen van vergaande verantwoordelijkheid voor de IT-keten van maatschappijkritische organisaties. Het is goed om te zien dat de kwaliteit van onze dienstverlening opnieuw leidt tot een langetermijnpartnership.”