Geplaatst door TE Connectivity

TE Connectivity werkt samen met o.a. Shapeways en Fontys aan de toekomst

’S-HERTOGENBOSCH – 25 april 2017 – TE Connectivity (TE), een wereldleider in connectiviteit en sensoren werkt vanaf nu officieel samen met Shapeways, Fontys en twaalf andere bedrijven. Deze samenwerking ligt op het gebied van praktijkgericht onderzoek naar additive manufacturing/3D printing en adaptive robots. Om deze samenwerking te bekrachtigen, hebben Mark Maas van TE Connectivity, Maarten van Dijk van Shapeways en Hans Nederlof van het College van Bestuur van Fontys ook het convenant ondertekend.

Om ervoor te zorgen dat de studenten echt aan de slag kunnen met dit praktijkgerichte onderzoek, heeft het Fontys Centre of Expertise onder andere twee labs ingericht: een voor additive manufacturing/3D-printing en een voor adaptive robotics. In deze labs werken de studenten met echte werkgevers. Bedrijven onderzoeken in samenwerking met Fontysstudenten en -docenten bijvoorbeeld of bepaalde producten beter met een 3D-printer kunnen worden gefabriceerd dan met traditionele subtractieve productiemethoden, wat de mogelijkheden zijn van een nieuwe generatie robots op de werkvloer of de manier waarop visionsystemen efficiënter kunnen worden ingezet.

Mark Maas, Digital Factory and Innovation Lead is tevreden met deze ontwikkeling: “Wij zijn altijd op zoek naar de beste oplossingen. Door deze samenwerking krijgen we de kans om met studenten, maar ook met andere bedrijven, te werken aan sensoren en connectivity oplossingen voor machines en applicaties in 3D printing en Robotica. Deze kunnen vervolgens worden toegepast in ons eigen Smarter Factory initiatief.De enige manier om echt bezig te zijn met de toekomst is om te werken met de engineers van de toekomst. TE blijft zich steeds hiervoor inzetten.”

Met dit convenant breidt TE haar samenwerking met 15 technische internationale interessante spelers uit in de hightechsector op het gebied van additive manufacturing/3D printing en adaptive robots.

TE, TE Connectivity en het TE connectivity (logo) zijn handelsmerken van de TE Connectivity Ltd. bedrijfsgroep.