Crowdtech benoemt Daniel Nokes als nieuwe Managing Director

Amsterdam, 1 maart 2023 – Daniel Nokes is vandaag begonnen als nieuwe Managing Director bij Crowdtech, dat het SaaS platform voor online kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek ontwikkelt en levert: Crowdtech Insights. Nokes was al bij eerder bij Crowdtech betrokken en neemt na dienstverbanden bij The Valley en Ematters een schat aan commerciële ervaring met zich mee.
Crowdtech werd in 2012 opgericht om de door MWM2 ontwikkelde technologie in het buitenland te vermarkten. Nokes was daarbij vanaf het begin betrokken. Hij startte zijn carrière in 2011 bij MWM2 als Consultant en werd al vrij snel Manager. Vanuit MWM2 werkte Nokes van 2013 tot 2016 al voor Crowdtech; daar was hij verantwoordelijk voor alle activiteiten in de opstartfase van Crowdtech voor de internationale markt. Inmiddels is Crowdtech actief in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
Oude bekende
Vriend: “Daniel is een oude bekende van ons. Hij kent het research platform goed en heeft vanaf 2013 de eerste internationale stappen gezet met Crowdtech. Zijn commerciële achtergrond, sterke affiniteit met digital en data, en specifieke productkennis maken Daniel tot de perfecte kandidaat voor Crowdtech.”
Met de ervaring die Nokes met zich meebrengt als Digital Account Director bij Customer Experience Agency The Valley en Commercieel Directeur bij Marketing Automation bureau Ematters, kan Crowdtech zich nog verder gaan focussen op nationale en internationale groei.
Nokes: “Ik ben erg enthousiast over de potentie die Crowdtech als platform heeft. Crowdtech voelt voor mij vertrouwd. Ik vind het een mooi compliment dat Hemmo aan mij heeft gedacht voor deze functie na zo’n lange tijd. Ik heb mij de afgelopen jaren bezig gehouden met data, technologie en marketingautomatisering en denk dat ik daarmee een duidelijk aandeel kan leveren. Daarnaast hoop ik met mijn marketing- en commerciële perspectief Crowdtech een boost te geven. Binnen Nederland, maar ook in andere landen.”
De aanstelling van Nokes maakt de weg vrij voor oprichter Hemmo Vriend om zich te richten op de MWM2-groep. Dat is het orgaan waar naast Crowdtech ook marktonderzoeksbureau MWM2, medewerkerscommunity InnerVoice en PR-bureau Hibou onder vallen. Het zijn labels die elkaar in dit samenwerkingsverband in de toekomst nóg meer gaan versterken en aanvullen.
Over Crowdtech
Crowdtech ontwikkelt en levert technologie voor marktonderzoek. Crowdtech Insights is de all-in-one oplossing voor zowel kwalitatief als kwantitatief online onderzoek. Meer dan 300 organisaties maken gebruik van de technologie van Crowdtech. Crowdtech is ISO 27001 en ISO 27701 gecertificeerd en heeft veiligheid en privacy van de onderzoeksdata hoog in het vaandel staan. Crowdtech is opgericht in 2012 om de door MWM2 ontwikkelde technologie in het buitenland te vermarkten. Sinds 2018 is de technologie van MWM2 overgenomen door Crowdtech en richt Crowdtech zich op het verder ontwikkelen en vermarkten van deze t
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.