Industry Wire

Geplaatst door Evident

Damen Shipyards en B2B digital agency Evident samen enige Nederlandse nominatie voor B2B Marketing Awards UK

Utrecht, november 2015. Damen Shipyards en B2B digital agency Evident zijn samen genomineerd voor ‘The B2B Marketing Awards’, de belangrijkste B2B awards in de UK. Damen Shipyards en Evident zijn genomineerd in de categorie ‘Best integration of Sales and Marketing’ met de online product catalogus van Damen. Op 19 november vindt de uitreiking van de awards plaats in Londen, een avond waar zo’n 850 B2B marketeers uit heel Europa aanwezig zijn.

De online product catalogus van Damen bedient bestaande en potentiële klanten op maat met een visueel krachtige presentatie van de schepen en gerelateerde diensten. Met als doel lead generatie en concrete sales. Dit gebeurt heel succesvol. Inmiddels is een aantal schepen verkocht aan geheel nieuwe opdrachtgevers, waarbij de eerste fase van oriëntatie, leadkwalificatie en contact online plaats vond.

Van de in totaal 570 inzendingen voor de B2B Marketing Awards zijn 163 inzendingen genomineerd. Hiervan zijn er 18 afkomstig van buiten de UK, Damen en Evident zijn samen de enige nominatie uit Nederland. Eerder wonnen Damen en Evident al een Sitecore Business Transformation Award voor deze case en een nominatie voor een Dutch Interactive Award.
Online Catalogus laat meer zien dan schepen alleen.

‘We laten in deze online catalogus meer zien dan schepen alleen’, zegt Bjӧrn Smets, Communication Advisor bij Damen Shipyards. ‘Het hele portfolio aan producten staat online, van vrachtschepen tot sleepboten. Dat doen we niet technisch en saai, maar in een goed verpakt verhaal dat we krachtig vertellen met video’s, graphics en 3D-visualisaties. Verschillende doelgroepen krijgen andere content voorgeschoteld en alles wordt realtime gemeten. De crew ziet graag de brug en machinekamer van het schip. De economical buyer wil graag het hele schip zien, en is geïnteresseerd in beschikbaarheid en total cost of ownership. De technical buyer wil alles weten over de performance en specificaties.’ Het systeem is daarbij interactief en hiermee staat Damen online continu in contact met bestaande en potentiële klanten.

Lead kwalificatie
‘CMS Sitecore maakt het mogelijk om met de modernste technieken leads te identificeren en kwalificeren op basis van bezoekgedrag’, zegt Herbert Pesch, directeur van Evident. ‘Het digitale team van Damen is hiermee in staat is om met de online catalogus hoogwaardige leads aan Sales af te leveren. Hierdoor is het Damen gelukt om in korte tijd het offline salesapparaat en het online kanaal te integreren tot één krachtig saleskanaal.’
——————————————————————————————–

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht