Industry Wire

Geplaatst door DDB & Tribal, Amsterdam

DDB & Tribal, Amsterdam benoemt nieuwe Design Director

Creatief bureau DDB & Tribal, Amsterdam heeft haar designteam versterkt met de aanstelling van Zwitsers-Braziliaanse designer Pedro Julien. In zijn rol als Design Director is Pedro verantwoordelijk voor het overzien van alle design-uitingen voor klanten als KLM, Heineken en adidas.

Pedro begon zijn carrière 10 jaar geleden in Brazilië, gevolgd door een periode als freelancer in Oostenrijk en Zwitserland. Hij heeft de afgelopen jaren onder andere voor Google, Nike, Puma, Atomic, Red Bull en Computer Arts gewerkt. In 2015 was hij de man achter het design en de user-experience van Google Cultural Institute’s bekroonde ‘Performing Arts’ project, een virtuele omgeving waarin gebruikers optredens konden verkennen in 360 graden.

“DDB & Tribal, Amsterdam is al een beetje een smeltkroes, maar ik moet zeggen dat dit onze eerste Zwitsers-Braziliaanse is. We kijken ernaar uit om te zien hoe zijn Zuid-Amerikaanse flair en Zwitserse efficiëntie elkaar zullen afwisselen!”, zegt Ivo Roefs, Co-CEO, DDB & Tribal, Amsterdam. “Alle grappen daargelaten, zijn we ongelooflijk onder de indruk van Pedro’s achtergrond in typografie en de manier waarop hij interface op een eenvoudige, verrassende en effectieve manier benadert. Wij denken dat Pedro’s uitgebreide design-kennis en zijn natuurlijke leiderschap ons creatieve aanbod enorm zal versterken.”

Naast Pedro sluit ook nieuwe Traffic Manager Irina Fominskayazich zich aan bij DDB & Tribal, Amsterdam.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht