Industry Wire

Geplaatst door Deezer

Deezer vijf jaar in Nederland: Franse streamingdienst ziet sterke groei

Amsterdam, 30 december 2016 – Muziekstreamingdienst Deezer is deze maand vijf jaar in Nederland actief. Deezer Nederland ziet ondanks de felle concurrentie in de streamingmarkt, het aantal abonnees iedere dag met gemiddeld 2000 nieuwe registraties groeien. Met onder andere een lokale muziekredacteur voor curatie en de relatie met labels, een marketing- en social media-afdeling en een business development afdeling breidt de muziekstreamingdienst fors uit in Nederland.

De muziekcatalogus werd afgelopen jaar vergroot tot 40 miljoen nummers en heeft daarmee het grootste aanbod onder de streamingdiensten. Deezer verbreedde tevens haar diensten met Kanalen en Deezer Family. De functie Kanalen biedt minstens 20 verschillende muziekcategorieën met playlists, artiesten, nieuwe releases en albums, afgestemd op de gebruiker aan de hand van locatie en muziekvoorkeur.

Deezer Nederland heeft sinds 2012 een intensieve samenwerking met T-mobile, waardoor abonnees onbeperkt muziek kunnen luisteren op elk apparaat tegen een voordelig tarief. De provider biedt drie speciale muziekbundels aan met aanbiedingen voor Deezer.

“Deezer bedient ieder type muziekliefhebber op maat. In tegenstelling tot andere diensten die focussen op het samenstellen van playlists voor hun gebruikers richt Deezer zich op een volledig op maat gemaakte muziekervaring met Flow, inclusief persoonlijke aanbevelingen van onze lokale muziekredacteuren en ons algoritme,” zegt Fabrizio Gentile, Managing Director Benelux. “De belangrijkste doelstelling voor het komende jaar is een consequente groei in het aantal gebruikers in Nederland.”

Het franse Deezer ontving begin dit jaar een investering van €100 miljoen van Access Industries, met medewerking van Orange. De investering wordt gebruikt om de groei van gebruikers over de hele wereld te vergroten, nieuwe producten versnelt op de markt te brengen, nieuwe functies te implementeren die het product nog waardevoller maken en meer belevingen te creëren voor de muziekliefhebbers.

In 2016 was Deezer ook de eerste muziekstreamingdienst die startte met een reclamecampagne op televisie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht