Industry Wire

Demandware breidt One Platform-strategie verder uit

Demandware®, Inc. (NYSE: DWRE), marktleider op het gebied van zakelijke cloud commerce-oplossingen, presenteert nieuwe mogelijkheden die retailers helpen om consumenten een unified commerce-ervaring te bieden. Dit kondigde het bedrijf aan tijdens de jaarlijkse Demandware XChange Conference in Las Vegas.

Unified commerce vereist samenwerking tussen verschillende onderdelen die normaal gesproken apart van elkaar functioneren, van het traditionele Point Of Sale (POS)-systeem en callcenter tot aan de e-commerce- en mobile-technologieën. Op deze manier wordt de complexiteit gereduceerd en krijgen consumenten een uniformere klantervaring. Volgens een recent onderzoek van de National Retail Foundation (NRF) is 53 procent van de retailers van plan om binnen vijf jaar een unified commerce platform te implementeren. Binnen nu en tien jaar wil 86 procent een dergelijk platform hebben. Hierdoor ontwikkelt dit zich langzaam tot de nieuwe standaard binnen deze sector.

Demandware speelt in op de behoefte aan unified commerce door te blijven investeren in de One Platform-strategie van het bedrijf. De volgende geavanceerde mogelijkheden, aangeboden via Demandware Commerce Cloud, breiden het aanbod van het bedrijf verder uit via alle kanalen en in de winkel:

Store Center – een nieuw enterprise cloud POS-oplossing gebaseerd op Tomax, wat afgelopen januari door Demandware overgenomen is. Store Center bevat vaste, virtuele en mobiele POS-mogelijkheden die winkelmedewerkers in staat stellen om klanten vanaf de winkelvloer te bedienen, in-store ervaringen te personaliseren en operationele efficiëntie te verbeteren.

Order Center – een uitgebreide distributed order management-oplossing waarmee het mogelijk wordt om via ieder kanaal te verkopen en orders te verwerken. Verbeteringen zijn onder meer een sterkere integratie met het platform, zodat informatie – zoals prijzen en kortingsacties – eenvoudig gedeeld, geïntegreerd en op maat gemaakt kan worden. Order Center is vanaf nu beschikbaar voor de Europese markt.

Predictive Merchandising – een nieuwe site personalisatie-oplossing gebouwd op de technologie van CQuotient, die ook door Demandware is aangekocht. Predictive Merchandising biedt, op basis van de laatste ontwikkelingen op het gebied van datawetenschap en predictive intelligence, productaanbevelingen. Hiermee worden gepersonaliseerde site-ervaringen geboden, zodat de conversie wordt geoptimaliseerd en de relatie tussen de klant en het merk wordt versterkt.

Predictive Email – een oplossing, gebaseerd op de CQuotient-technologie, voor het personaliseren van e-mails. Predictive Email benut data van alle touchpoints waar klanten mee in aanraking komen, zodat voor ieder individu een voorspellend klantprofiel gecreëerd wordt. Retailers kunnen de inhoud van e-mails op maat maken. Door de consument de meest geschikte producten, promotionele acties of content voor te leggen, wordt de inhoud zo relevant mogelijk en worden herhalingsaankopen gestimuleerd.

“Retailers worstelen met allerlei systemen die afzonderlijk van elkaar verschillende problemen voor bepaalde kanalen aanpakken”, zegt Jeff Barnett, chief operating officer bij Demandware. “Ze hebben behoefte aan een unified commerce-platform, zodat dit probleem wordt opgelost en een echte omnichannel-ervaring geboden kan worden.”

“Demandware blijft investeren in technologieën die retailers helpen om op nieuwe manieren interactie met klanten te bewerkstelligen, online en in de winkel. Deze nieuwe oplossingen bieden retailers meer opties. Ze kunnen, in het door hun gewenste tempo, bepaalde onderdelen implementeren die belangrijk voor ze zijn en daarop voortborduren”, besluit Barnett.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht