Dept Agency lanceert metaverse voor junior talent

Amsterdam, vrijdag 11 februari 2022 – Deze maand presenteert Dept het Dept Campus 3D-platform. Via de campus verwelkomt de digital agency al langer talenten en helpt hen stappen te zetten in hun ontwikkeling als professionals. Met het oog op de metaverse trend en het nieuwe werken, wil Dept met het 3D-platform wereldwijd junior talent een virtueel kijkje geven in de wereld van de Dept Campus. Zo biedt de agency iedereen een podium in het digitale werkveld, ongeacht hun locatie.
Op het 3D-platform navigeren bezoekers tussen verschillende gebouwen en objecten — van een zwevende zebra tot een rooftop waar wekelijks plaatjes worden gedraaid door een in-house DJ. Zo doen bezoekers meer kennis op over wat de Dept Campus precies inhoudt. Hier onderdeel van zijn betekent namelijk veel meer dan simpelweg stage lopen. Er is sprake van een buddy-systeem waarbij junior talent wordt gekoppeld aan full-time Depsters op basis van overeenkomende interesses en matchende skills. Ook mag het groeipad niet vergeten worden. Zo zijn bijna 20% van de Depsters bijvoorbeeld ooit begonnen als stagiair, om vervolgens af te studeren bij Dept en daarna als junior aan de slag te gaan.
De campus bestaat overigens niet alleen uit langerlopende trajecten zoals stages of traineeships. Dept werkt steeds nauwer samen met hogescholen en universiteiten, bijvoorbeeld in de vorm van masterclasses en workshops die op locatie of op kantoor gegeven worden. Kortgezegd: op ieder moment in de ontwikkeling van studenten tot jonge professionals is Dept aanwezig als expert uit het veld.
Ilayda Küçükosmanoğlu, Design Campus Lead en Interaction Designer bij Dept: “Het is tof om te zien hoe Dept zijn medewerkers de ruimte biedt om terug te geven aan de community. Niet alleen de buddy’s dragen hieraan bij, ook onze leads houden zich vanuit hun eigen interesses bezig met het ontwikkelen en verbeteren van de campus. Daarbij proberen we laagdrempelig de kennis uit onze disciplines over te brengen op studenten door bijvoorbeeld meetups en masterclasses te verzorgen. Het is een waardevolle manier om junior talent vanuit het werkveld op te leiden en voor te bereiden op hun toekomst.”
“Bij Dept bevorderen we continue ontwikkeling met een uitgebreid leeraanbod voor alle Depsters en een groeiend Dept Campus programma voor stagiaires en trainees”, zegt Sarah Wubben, Managing Director Dept Nederland. “En niet alleen ons programma groeit. We willen het voor iedereen mogelijk maken bij Dept te werken. Dat doen we onder andere door het opzetten van hubs — onlangs zijn we van start gegaan in Zwolle en Maastricht. De 3D-campus zien we als onze virtuele hub, bedoeld voor junior talent. Zo omarmen we hen en bevestigen we aan degenen die er al jaren zitten dat ze lang niet zijn uitgeleerd. Met het nieuwe 3D-platform en alle ontwikkelingen die daarbij komen kijken, investeren we nog meer in het aantrekken van talent en onderstrepen we dikgedrukt de waarde die we aan deze toekomstige professionals hechten.”
Dept is een wereldwijde digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. Dept creëert geïntegreerde end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. Dept’s team van meer dan 2.500 digitale specialisten heeft meer dan 30 kantoren op 5 continenten en werkt voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. www.deptagency.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.