Dept lanceert zijn Metaverse Practice

AMSTERDAM – 03 MAART 2022: Dept kondigt vandaag de lancering aan van zijn gespecialiseerde Metaverse Practice om merken te helpen met het herdefiniëren van de manier waarop ze met consumenten verbinden. De Metaverse Practice omvat crypto-, games- en blockchain-ontwikkelaars, 3D-creators, virtual en augmented reality-experts en software-engineers die het afgelopen jaar baanbrekend werk hebben verricht op het gebied van innovatieve Web3- en metaverse-ervaringen voor klanten.
Dept werkt momenteel samen met verschillende wereldmerken in fashion, entertainment en commerce aan Web3- en metaverse-projecten. In de komende weken zal Dept meerdere nieuwe projecten lanceren en delen; van meeslepende ervaringen tot NFT-marktplaatsen.
“Het afgelopen jaar hebben we geëxperimenteerd met Web3-technologieën om echt te begrijpen hoe onze klanten de volledige potentie eruit kunnen halen”, zegt Max Pinas, executive creative director bij Dept. “Merken hebben nu de mogelijkheid om meeslepende 3D-werelden van de grond af op te bouwen en deze te benutten om klantervaringen te ontwikkelen zoals we nog nooit eerder hebben gezien. Met onze toegewijde Metavers Practice zijn we in staat om de brug te slaan tussen de CMO en CTO. We zien het als een creatieve kans die vergelijkbaar is met de allereerste websites; we staan aan het begin van een nieuw digitaal tijdperk.”
In de afgelopen twaalf maanden heeft Dept het voortouw genomen op het gebied van Web 3-innovatie en meerdere primeurs op de markt behaald:
- Mei 2021: In een meermaals bekroond project creëerde Dept het Eurovision Village 2021 – een virtuele 3D-wereld. De baanbrekende virtuele ervaring bracht tienduizenden bezoekers van over de hele wereld samen in een unieke ervaring om het Eurovisie Songfestival te vieren.
- September 2021: Samen met Journee organiseerde Dept het allereerste Meta Festival, waar meer dan 4.000 mensen de Metapolis-wereld bezochten om verhalen van digitale pioniers te horen.
- November 2021: Dept ontwikkelde de eerste open source, white-label oplossing voor het lanceren van een NFT-marktplaats, Algomart, die gebouwd is op de Algorand-blockchain.
Met de ervaringen die zijn opgedaan bij deze projecten, heeft Dept de expertise van zijn 2.500+ medewerkers gebundeld om een wereldwijd team van ervaren specialisten op te stellen. Dept’s Metaverse Practice omvat expertise in blockchain technologie, gedecentraliseerde applicaties, AR, immersieve ervaringen, cryptocurrency en data, samen met een enorme creatieve marketingkracht.
Dept heeft ook aangekondigd dat het in juni 2022 ’s werelds eerste 24 uur-durende metaverse-evenement organiseert, waarbij alle hoeken van de wereld worden verbonden in het grootste Meta Festival tot nu toe. Het evenement brengt toekomstgerichte vernieuwers, tech, merken en mensen samen op een virtuele evenementenlocatie genaamd Metapolis, met honderden talks, muziek, workshops en meer.
Dept is een wereldwijde digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. Dept creëert geïntegreerde end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. Dept’s team van meer dan 2.500 digitale specialisten heeft meer dan 30 kantoren op 5 continenten en werkt voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. www.deptagency.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.