Geplaatst door Walvis

Derde succesvolle exit: Walvis verkoopt aandelenbelang Speakap

Walvis, het investeringsfonds van de familie John A. Fentener van Vlissingen, verkoopt haar belang in Speakap aan de bestaande aandeelhouders. Via sociaal platform Speakap kunnen medewerkers onderling en met het management gemakkelijk communiceren.
Van start-up tot scale-up
Speakap werd in 2014 door Sprout uitgeroepen tot Start-up van het Jaar en heeft zich in de afgelopen jaren van start-up tot scale-up ontwikkeld. Oprichter Patrick van der Mijl: ‘Met de early stage investering en ondersteuning van Walvis hebben wij in twee jaar de stap naar scale-up kunnen maken.’
Internationale groei
Speakap heeft inmiddels meer dan 300 internationale klanten. Medeoprichter Erwin van der Vlist: ‘En dan hebben we het niet alleen over kleine bedrijven, maar ook merken als Rituals en G-Star zijn klant. Ruim 100.000 medewerkers maken dagelijks gebruik van ons platform.’ Speakap verdubbelde tot nu toe ieder jaar haar omzet en wil nu internationaal doorgroeien.
Vincent Gravesteyn, Managing Director Walvis Participaties: ‘Sinds onze investering is de maandelijkse omzet vertienvoudigd en daarmee is Speakap klaar voor verdere groei. Wij wensen het management veel succes bij de voorgenomen internationale expansie.’
Toekomstige wereldspelers
John Fentener van Vlissingen richtte in 2012 investeringsfonds Walvis op. Zelf startte hij zijn eerste bedrijf in 1975. In ruim vier decennia ontstond een solide groep van bedrijven: Boron, BCD en Walvis. Met deze expertise helpt Walvis jonge Nederlandse internetbedrijven om door te groeien tot toekomstige wereldspelers.