Industry Wire

Geplaatst door Worldline

DFM kiest Worldline als partner voor Instant Payments en Clearing & Settlement-mechanisme

Utrecht, 27 september 2022 – DFM, financieel partner voor ondernemingen in de mobiliteitssector, kiest Worldline, wereldleider op het gebied van betalingsdiensten, als partner voor Instant Payments en Clearing & Settlement. Na een succesvolle implementatie, binnen negen maanden na het ondertekenen van de overeenkomst, verzorgt Worldline als onderdeel van een vijfjarig contract Instant Payments en back-office processingdiensten voor DFM via zijn partner Volkswagen Bank.

Minder complex en lagere kosten
DFM en zijn partner Volkswagen Bank gebruiken de Instant Payments Clearing & Settlement- mechanismen en Instant Payments back-office van Worldline. De Instant Payments-dienst maakt deel uit van Worldline’s uitgebreide en modulaire productportfolio voor back-officeverwerking, die ook andere soorten betalingen verwerkt, zoals SEPA-, high value- en multi-currency-betalingen. Dit modulaire EPC- (European Payments Council) en PSD2-compliant portfolio kan door elke bank, groot of klein, worden gebruikt. De implementatie kan binnen negen maanden worden gegarandeerd. Dankzij deze korte time to market kunnen klanten van Worldline, zoals DFM, snel de vruchten plukken van outsourcing en hun eindklanten snel voorzien van betrouwbare en toekomstbestendige oplossingen.

Het uitbesteden van back-office diensten is een geschikte oplossing voor bedrijven inclusief banken die nieuwe bedrijfsmodellen willen invoeren voor activiteiten rond betalingsverwerking. Tegelijkertijd draagt het bij aan meer efficiëntie, lagere kosten en minder complexiteit. Door samen te werken met Worldline kunnen bedrijven zoals DFM zich strategisch beter positioneren om in te spelen op en te integreren met de versnelde digitalisering en de veranderende behoeften van de klant.

Jeroen Notmeijer, Managing Director van DFM en Branch Manager van Volkswagen Bank: “Onze sector vereist dat we nauw samenwerken met onze klanten en reageren op hun veranderende financieringsbehoeften. Met Worldline als onze partner voor de verwerking van Instant Payments waarderen we hun flexibiliteit en future proof-diensten die we op onze beurt kunnen gebruiken om onze klanten beter te ondersteunen”.

Alessandro Baroni, Deputy Head of Worldline Global Financial Services: “Dit partnerschap met DFM benadrukt de voordelen van het uitbesteden van back-office diensten aan Worldline. Na de afsluiting van dit vijfjarige contract hebben we binnen negen maanden met succes de volledige Instant Payments back-office en een aansluiting op het Clearing & Settlement-mechanisme geïmplementeerd. We kijken ernaar uit om de bedrijfsvoering van DFM de komende jaren te blijven ondersteunen.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Worldline
Worldline [Euronext: WLN] is een wereldwijde leider in de betaalindustrie en de technologiepartner bij uitstek voor handelaars, banken en acquirers. Met 20.000 medewerkers in meer dan 50 landen biedt Worldline zijn klanten duurzame, betrouwbare en innovatieve oplossingen die hun groei bevorderen. De door Worldline aangeboden diensten omvatten instore en online commerciële acquiring, sterk beveiligde verwerking van betaaltransacties en een uitgebreid aanbod van digitale diensten. In 2021 genereerde Worldline een pro-forma-omzet van bijna 4 miljard euro. Worldline.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht