Geplaatst door Diageo

Diageo lanceert nieuw B2B-kennisplatform DIAGEO One

Amsterdam, 17 mei 2022 – Diageo introduceert DIAGEO One, een B2B-ondersteuningsplatform dat Diageo-afnemers en eigenaren van Diageo-verkooppunten grote voordelen biedt. Op één digitaal punt kunnen eigenaren van slijterijen en horeca nu 24 uur per dag terecht voor onder meer exclusieve trainingsvideo’s, recepten, social media materiaal, speciale aanbiedingen, trends updates en het snel en eenvoudig bestellen van Diageo producten via hun reguliere groothandel. Met de lancering van DIAGEO One wil de drankproducent de relatie met haar afnemers nog meer verdiepen.

Robert-Jan Werkhoven, Head of Business Transformation bij Diageo: ‘Na twee zware jaren gaat voor de horeca een nieuw seizoen van start. We hebben DIAGEO One gelanceerd om afnemers nog betere ondersteuning te bieden in het runnen van hun bedrijf. Zo kunnen eigenaren gemakkelijk op het platform terecht voor speciale aanbiedingen of POS materiaal.’

One-stop-shop voor afnemers

Alle geregistreerde pubs, clubs, bars en restaurants hebben op het platform exclusief toegang tot de opleidingsvideo’s van de Diageo Bar Academy. Met deze video’s kun je als eigenaar je barpersoneel trainen en zelf inspiratie opdoen voor drankjes. Zo kan iedereen een Instagram-waardig drankje serveren. Op het DIAGEO One platform kunnen afnemers ook terecht voor achtergrondinformatie over Diageo-merken en tips over de ‘perfect serve’, zodat medewerkers hun klanten hier alles over kunnen vertellen. Er verschijnen daarnaast regelmatig updates met het laatste nieuws uit de markt en praktische tips van ervaringsdeskundigen, welke zijn afgestemd op de tijd van het jaar, evenementen, feestdagen en actuele ontwikkelingen. Zo kunnen Diageo-afnemers en eigenaren van Diageo-verkooppunten op DIAGEO One onder meer artikelen vinden over de inzet van een buitenbar of cocktail-inspiraties opdoen voor op het terras.

Aanloop vergroten met professioneel social mediabeheer

Horecaondernemers en slijterijen vinden op het DIAGEO One-platform een schat aan suggesties voor hun online content. Naast effectieve strategieën om online aandacht te genereren en suggesties om bezoekers naar de website te trekken, vinden horecaondernemers en slijterijen hier ook promotioneel beeldmateriaal voor hun social media. Dit alles leidt tot meer zichtbaarheid op social media en een groter bereik.

Bekijk de introductievideo: https://vimeo.com/681803918

Website is te bezoeken via: https://nl.diageo-one.com/s/?language=nl_NL

Diageo is een wereldleider op het gebied van alcoholische dranken met een uitstekende verzameling merken in de categorieën gedistilleerd, bier en wijn.  Deze merken omvatten Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan’s en Windsor whisky’s, Smirnoff, Cîroc en Ketel One vodka’s, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray, en Guinness.

Diageo-producten worden verkocht in meer dan 180 landen over de hele wereld. De onderneming is genoteerd aan zowel de London Stock Exchange (DGE) als de New York Stock Exchange (DEO). Voor meer informatie over Diageo, onze mensen, onze merken en onze prestaties, bezoek ons op www.diageo.com. Bezoek Diageo’s wereldwijde bron voor verantwoord drinken, www.DRINKiQ.com, voor informatie, initiatieven en manieren om beste praktijken te delen.

Celebrating life, every day, everywhere.