Industry Wire

Geplaatst door Digital Media Enzo

Digital Media Enzo lanceert MooVee: een realtime ticketingtool voor de filmbranche

Amsterdam – Met MooVee lanceert online mediabureau Digital Media Enzo een realtime ticketingtool, speciaal ontwikkeld voor de filmbranche. Filmdistributeurs kunnen via MooVee een op maat gemaakte landingspagina laten ontwikkelen met actuele speellijstdata, of een ticketingmodule integreren op hun corporate website. Bezoekers zien in één oogopslag waar en wanneer een film draait. MooVee fungeert daarmee als slimme tussenlaag binnen filmcampagnes: het brengt versnipperde bioscoopdata samen en vertaalt deze naar conversiegerichtepagina’s.

Yannick de Jong, Managing Director Digital Media Enzo.
Managing director Yannick de Jong: “Het klinkt voor velen misschien heel logisch om dit te doen, maar toch wordt dit niet standaard gedaan. De filmdata met waar en wanneer een film draait is erg versplinterd, wat het complex maakt. Daarnaast willen distributeurs niet alleen verkeer sturen naar een enkele grote bioscoopketen of algemene filmladders, maar zélf de regie houden en conversies meten. MooVee biedt deze flexibiliteit én voegt waardevolle data toe aan het marketingproces. Bij Digital Media Enzo kregen we steeds vaker de vraag van distributeurs naar een filmwebsite met geïntegreerde ticketinformatie. Daarom hebben we MooVee ontwikkeld én inmiddels succesvol ingezet bij campagnes voor onder andere Dikkie Dik en Beyond, de film van André Kuipers.”
Ticketing met marketingkracht

MooVee werd ontwikkeld naar aanleiding van concrete vragen uit de markt. Het platform zorgt ervoor dat campagneverkeer direct landt op een conversiegerichtepagina, met actuele speellijstdata en bestelopties. Naast gebruiksgemak biedt MooVee een ander voordeel voor distributeurs en producenten: toegang tot bezoekersgedrag. Deze data kan worden ingezet voor optimalisatie, retargeting en vervolgcampagnes.

Yannick de Jong werkte jarenlang als marketeer in de filmbranche en is nu managing director bij Digital Media Enzo: een online mediabureau met klanten als AVROTROS, MediaLane, GGD, NEMO Science Museum en Gemeente Amsterdam. Voor de filmsector ontwikkelde het bureau alleen al in 2024 meer dan honderd campagnes voor verschillende distributeurs, waaronder Cinéart, September Film, MN Media, Searchers en Independent Films.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht