Discovery Bank vergroot financiële weerbaarheid van klanten met hypergepersonaliseerde oplossingen
Discovery Bank behaalt meer dan 500% ROI door data, ML en AI te standaardiseren met Databricks
Amsterdam, 8 augustus 2024 – Data- en AI-bedrijf Databricks kondigt vandaag aan dat Discovery Bank gebruikmaakt van het Databricks Data Intelligence Platform om zijn Shared-value bankmodel op de markt te brengen. Dit model stimuleert klanten om positieve financiële gewoonten te ontwikkelen, wat een gedetailleerd inzicht in hun gedrag vereist.
Discovery Bank heeft ervoor gekozen om zijn data, machine learning (ML) en kunstmatige intelligentie (AI) te standaardiseren en te consolideren op het geïntegreerde Databricks Data Intelligence Platform. Dit bood de bank een uitgebreid overzicht van hun data en technologie, wat resulteerde in snellere inzichten, kortere productietijden en datagestuurde innovatie, met als gevolg een ROI van meer dan 500%. Het stelt de bank bovendien in staat om snel en betrouwbaar dataproducten te maken en hypergepersonaliseerde klantervaringen te bieden die gezonde financiële gewoonten belonen. Andere behaalde successen zijn onder andere:
Versnelde gegevensverwerking: Verwerkingstijden zijn nu 20 keer sneller, van negen uur naar minder dan 10 minuten, en de creatie- en implementatietijden van dataproducten zijn vijf keer sneller.
Geautomatiseerde workflows: Delta Lake optimaliseert opslag en stelt Discovery Bank in staat om ETL-pijplijnen te plannen die snel ruwe data samenvoegen en voorbereiden.
Versterkte governance en samenwerking: Dankzij MLflow en Unity Catalog van Databricks wordt de modelkwaliteit gewaarborgd, de data- en AI-governance verbeterd en samenwerking tussen teams ondersteund.
“Een centraal next-best-action (NBA) framework stelt ons in staat om betekenisvolle en persoonlijke interacties met onze klanten te creëren. Door goed inzicht te krijgen in hun behoeften, voorkeuren en financiële gezondheid, kunnen we onze producten en diensten specifiek afstemmen op elke klant en hun pad naar financieel welzijn. Bovendien belonen we hen voor goed financieel beheer via ons gedragsveranderingsprogramma, Vitality Money”, zegt Nic Salmon, Chief Product Officer bij Discovery Bank.
“Het leveren van hypergepersonaliseerde klantervaringen is nog nooit eerder zo waardevol geweest voor de financiële gezondheid en behoeften van klanten”, zegt Yannis Daubin, VP – South Europe, Israel, Middle East & Africa bij Databricks. “Het uniforme Data Intelligence Platform helpt Discovery Bank in het bereiken van een indrukwekkende ROI en betere dienstverlening.”
Over Discovery
Discovery Bank is onderdeel van Discovery Limited, een Zuid-Afrikaanse financiële dienstverlener die actief is op de markten voor gezondheidszorg, levensverzekeringen, kortlopende verzekeringen, bankieren, sparen, beleggen en wellness. Sinds de oprichting in 1992 wordt Discovery geleid door een duidelijk kerndoel: mensen gezonder maken en hun leven verbeteren en beschermen. Dit heeft zich gemanifesteerd in het wereldwijd erkende Vitality Shared-Value verzekeringsmodel, dat actief is in meer dan 40 markten met meer dan 40 miljoen leden. Het model wordt geëxporteerd en opgeschaald via het Global Vitality Network, een alliantie van enkele van de grootste verzekeraars op belangrijke markten, waaronder AIA (Azië), Ping An (China), Generali (Europa), Sumitomo (Japan), John Hancock (VS), Manulife (Canada) en Vitality Life & Health (VK, volledig eigendom). Discovery wordt op de beurs van Johannesburg verhandeld als DSY.
Over Databricks
Databricks is hét data- en AI-bedrijf. Meer dan 10.000 organisaties – waaronder Comcast, Condé Nast, Grammarly en ruim 50% van de Fortune 500 – vertrouwen op het Databricks Data Intelligence Platform om data, analytics en AI te verenigen. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco, met locaties over de hele wereld – waaronder Amsterdam. Databricks is opgericht door de initiatiefnemers van Apache Spark, Delta Lake en MLflow. Volg Databricks op Twitter, LinkedIn en Facebook of ga voor meer informatie naar www.databricks.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.