Drenthe lanceert interactieve campagne

Veel Nederlanders kiezen ervoor om deze zomer in eigen land op vakantie te gaan. Marketing Drenthe lanceert een interactieve campagne, waarmee bezoekers hun eigen dagje of vakantie naar Drenthe kunnen samenstellen. Middelpunt van de campagne is een interactieve video, waarin de kijker bepaalt hoe het verhaal verdergaat. Het is voor het eerst dat een regiomarketeer deze vorm van videomarketing toepast.
First-person-view
Het klimpark of de schaapskudde, mountainbiken of naar de dierentuin, het speelbos of het museum: de video laat zien dat er in de oerprovincie heel wat te kiezen valt. Vanuit een first-person-view volgen we de moeder van hoofdrolspeler Mats die door magische portalen een afwisselend bezoek aan Drenthe beleeft. Na iedere activiteit wordt de kijker voor de keuze gesteld: wat gaan we nu doen? Leonie Wiers, projectmanager Marketing Drenthe: “Hiermee willen we laten zien dat er in Drenthe veel te beleven valt en voor elk wat wils heeft.”
Zomer in de herfst
De video is in het najaar van 2019 geproduceerd door contentmarketingbureau The Post. Bart Prins, creative director van The Post: “We hadden een korte productietijd, want toen het project begon te lopen, werden de bomen al bijna bruin. De uitdaging was om in zeer korte tijd de kinderlijke magie tot leven te wekken én het beeld van Drenthe in de zomer te vangen, zodat het dit voorjaar gereed was om in te zetten. Corona zorgde ervoor dat we de lancering iets moesten uitstellen maar de relevantie gelukkig niet verloren ging. Juist nu is Drenthe de ideale bestemming waar je, op gepaste manier, een fijne tijd kan beleven.”
Campagne vol keuze
Vanaf vandaag wordt het publiek on-en offline geconfronteerd met de campagne-uitingen die, in lijn met het concept, zoveel mogelijk is geënt op het neerleggen van een keuze bij de kijker. Van interactieve banners en stories tot digital out of home-advertising.
Video bekijken? Zie: drenthe.nl/jouwavontuur
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.