Industry Wire

Geplaatst door Dropbox

Dropbox kondigt beschikbaarheid serie nieuwe producten en bedrijfsoplossingen aan

San Francisco – Dropbox kondigt vandaag de beschikbaarheid van een serie nieuwe producten en bedrijfsoplossingen aan. De uitgebrachte producten zijn onder ander Smart Sync (voorheen Project Infinite), Dropbox Paper, een opnieuw ontworpen Dropbox-webinterface met verbeterde samenwerkingsfuncties en nieuwe Dropbox Business-pakketten.
“We hebben Dropbox opnieuw ontworpen zodat de oplossing fundamenteel gericht is op teams”, zegt Drew Houston, medeoprichter en CEO van Dropbox. “We introduceren een nieuwe aanpak voor synchronisatie met een moderne samenwerkingservaring voor al je bestanden én lanceren Paper, een methode voor samenwerking die zich niet alleen beperkt tot het document. We beschikken over een krachtig bedrijfsfundament en hebben de omzetverwachting van 1 miljard dollar sneller gerealiseerd dan elk ander SaaS-bedrijf.”
Volgens IDC is Dropbox een van slechts vijf SaaS-bedrijven ooit met een verwachte omzet van meer dan 1 miljard dollar. “Met de aankondiging dat met de abonnementsactiviteiten de omzetverwachting van 1 miljard dollar voorbij is gestreefd, heeft Dropbox deze mijlpaal als snelste van alle SaaS-bedrijven (software-as-a-service) behaald,” zegt IDC-analist Robert Mahowald, Group Vice President, Applications and Cloud. “Er is tot nu toe geen enkel ander SaaS-bedrijf dat deze barrière sneller heeft geslecht dan Dropbox.”
 
Bestands-server in de cloud met Smart Sync
Smart Sync is een Dropbox-functie die alle inhoud in het Dropbox-account van een gebruiker naadloos toegankelijk maakt vanaf het bestandssysteem van de desktopcomputer. De inhoud neemt vrijwel geen lokale schijfruimte in tot het daadwerkelijk nodig is. Smart Sync werkt op Windows- en Mac-computers en is volledig compatibel met de eerdere versies Windows 7 en Mac OS X 10.9. Dit is de eerste platformonafhankelijke on-demand-oplossing voor cloud-opslag in de branche.
Smart Sync werkt voor alle bestanden en mappen in een Dropbox Business-account. In combinatie met de onlangs geïntroduceerde functie voor Dropbox-teammappen wordt Dropbox een centraal te beheren, veilige hub voor teams waarmee ze kunnen samenwerken aan al hun bestanden. Deze oplossingen maken samenwerken in een team automatisch gemakkelijk en transparant. Teamleden krijgen volledig inzicht in en onbeperkt toegang tot hun volledige Dropbox, gewoon vanuit het bestandssysteem van hun desktopcomputer, ongeacht de grootte. Smart Sync is vanaf vandaag vervroegd beschikbaar voor Dropbox Business-teams. Ga voor meer informatie naar: http://www.dropbox.com/business/smartsync.
Met Paper is het document slechts het begin
Dropbox Paper is een flexibele werkomgeving waar mensen en ideeën samenkomen. Gebruikers in meer dan 200 landen en regio’s hebben miljoenen Paper-documenten gemaakt tijdens de bètafase van het product. Vanaf nu is Dropbox Paper wereldwijd beschikbaar in 21 talen. Gebruikers van Paper kunnen nu ook deadlines toevoegen en eigenaren toewijzen aan taken, wat teams nog meer mogelijkheden voor projectbeheer biedt in Paper. Het bedrijf heeft ook gezorgd voor een vroege voorbeeldweergave van projecten, een gedeelde ruimte in Paper waar teams inhoud kunnen organiseren en die vanaf vandaag aan een beperkt aantal teams beschikbaar wordt gesteld.
Andere onlangs uitgebrachte functies zijn:
  • Presentatiemodus
  • Slimme notities voor vergaderingen via integratie met Google Agenda
  • Verbeterde zoekfunctie
  • Functionaliteit voor mobiele mappen in iOS en Android
  • Verbeterde toegankelijkheidsfuncties
  • eDiscovery en beveiligings-API
In de komende maanden worden updates voor Dropbox Paper voor iOS en Android uitgebracht waarmee offline functionaliteit en lokalisatie in 21 talen beschikbaar wordt voor mobiele apparaten. Paper is gratis beschikbaar voor alle Dropbox-gebruikers via: https://www.dropbox.com/paper.
Moderne aanpak voor gezamenlijk werken aan bestanden dankzij de nieuwe webinterface
Dropbox introduceert een vernieuwde website met functionaliteit die is afgestemd op teamwork. Met de nieuwe interface kunnen gebruikers zich richten op hun huidige taak en tegelijkertijd verwante inhoud openen. Ook is de scheiding tussen persoonlijke en werkaccounts nu duidelijker. Dropbox presenteert vandaag ook een technisch voorproefje van een nieuwe ervaring voor de beginpagina met een geïntegreerde feed van de updates voor de Dropbox-bestanden en Paper-documenten van een team. Dankzij de nieuwe avatars voor aanwezige deelnemers kunnen teams eenvoudig bijhouden wie gedeelde documenten heeft gezien, en wanneer. Deze functie voor lezersinfo is vanaf vandaag vervroegd beschikbaar voor Dropbox Business-teams.
Stem Dropbox af op je zakelijke behoeften met nieuwe abonnementen
Samen met deze introductie van krachtige nieuwe functies en een slimmere webinterface introduceert Dropbox drie nieuwe bedrijfsabonnementen. De nieuwe abonnementen en prijzen zorgen ervoor de klanten alleen betalen voor de functies en opslag die ze nodig hebben.
De nieuwe Dropbox Business-abonnementen omvatten:
  • Standard (€10 p. gebruiker, per maand, vanaf vijf gebruikers): voor teams die krachtige tools nodig hebben voor opslag, delen en samenwerken.
  • Advanced (€15 p. gebruiker, per maand, vanaf vijf gebruikers): voor teams en bedrijven die op zoek zijn naar geavanceerdere beheer-, controle- en integratiefuncties.
  • Enterprise (neem contact op voor prijsinformatie): voor grotere bedrijven die schaalbare oplossingen op maat nodig hebben, met specifieke ondersteuning.
Meer informatie over de beschikbare functies en prijzen is te vinden op de pagina met abonnementen van Dropbox.
—————————————————
Aanvullende bronnen
Over Dropbox
Dropbox zorgt ervoor dat meer dan 500 miljoen geregistreerde gebruikers probleemloos kunnen samenwerken via toegankelijke tools en het snelste, meest betrouwbare platform voor bestandssynchronisatie. Van de kleinste bedrijven tot de grootste ondernemingen, met Dropbox kunnen teams eenvoudiger dan ooit tevoren samenwerken. Ga voor meer informatie naar dropbox.com/new

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht