Drukwerkdeal.nl stapt in de relatiegeschenkenmarkt

Drukwerkdeal.nl pakt vanaf vandaag uit met een nieuw assortiment bedrukte goodies en relatiegeschenken. De online drukker, die deze week nog door Printmedianieuws werd uitgeroepen tot de grootste van Nederland, daagt gevestigde aanbieders in de markt uit met ruim duizend nieuwe producten in tientallen verschillende categorieën. Met de introductie is Drukwerkdeal.nl direct prijsleider in een tot nog toe vrij traditionele markt.
Bestelgemak
Drukwerkdeal.nl voegt onder meer bedrukte zonnebrillen, koptelefoons, zaklampen, sporttassen, powerbanks en drinkware toe aan zijn bestaande assortiment. Naast prijs onderscheidt de marktleider zich vooral op bestelgemak. Waar klanten bij de meeste aanbieders zijn aangewezen op tijdrovende offerteroutes, zijn prijs, oplage en levertijd bij Drukwerkdeal.nl voor alle producten direct zichtbaar. En veruit de meeste goodies kunnen online in een speciaal ontwikkelde tool worden opgemaakt, waardoor professionele branding ook voor niet-professionals binnen handbereik komt.
One-stop shop
Met de launch van het nieuwe assortiment reageert Drukwerkdeal.nl op de groeiende wens van klanten om al hun bedrukte producten op één adres te bestellen. Het aanbod bedrukte relatiegeschenken en goodies was bij Drukwerkdeal.nl tot nu toe vrij beperkt. “Er is nog maar een klein deel van onze klanten dat Drukwerkdeal.nl associeert met deze producten,” zegt Martijn Jansen, commercieel directeur bij Drukwerkdeal.nl. “Dat aandeel willen we binnen een jaar vertienvoudigen. Het merk Drukwerkdeal.nl staat als een huis, een uitgangspositie die we gaan gebruiken om de markt vol uit te dagen.”
Disrupten
De online markt voor relatiegeschenken zit sowieso al jaren in de lift. Onderzoek van vakblad PromZ magazine laat zien dat het percentage bedrijven dat relatiegeschenken vaak of uitsluitend online bestelt tussen 2012 en 2016 met elf procent groeide. Maar volgens Martijn Jansen kan dat beter. “De markt is nog weinig transparant en inefficiënt, en wij zijn als geen ander in staat om die zwaktes aan te vallen. Tien jaar geleden disrupten we de traditionele drukwerkmarkt, met grote prijstransparantie en een nieuwe manier van orders verwerken. De prijs van bijvoorbeeld een flyer kon daardoor enorm omlaag. Qua workflow ligt het produceren van drukwerk en bedrukte relatiegeschenken niet ver van elkaar af, dus we hebben er vertrouwen in dat het ons opnieuw gaat lukken.”
Hoogseizoen
Met de launch van het nieuwe assortiment is Drukwerkdeal.nl ruim op tijd voor het hoogseizoen in de relatiegeschenkenmarkt: de periode rond de feestdagen. Bovengenoemd onderzoek van Promz laat zien dat de markt voor kerstpakketten en eindejaarsgeschenken booming is: 61% procent van de bedrijven gaf in 2016 een kerstpakket aan medewerkers, tegenover 53% in 2015. Tegelijkertijd steeg de gemiddelde waarde van de eindejaarsgeschenken voor relaties flink, van €25 naar €35 euro. “Nu de economie weer aantrekt willen bedrijven ook weer meer investeren in premiums voor hun personeel en klanten,” zegt Martijn Jansen. “En relatiegeschenken zijn het middel bij uitstek om klantloyaliteit een boost te geven.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.