Geplaatst door Stichting Drupal Nederland

Drupaljam:XL grootste editie tot nu toe

Amsterdam, 9 april 2019 Drupaljam:XL is het congres voor Drupal professionals, gebruikers en ondernemers in Nederland en België. Ruim 50 presentaties en workshops over Drupal, web development en online succesverhalen staan op het programma. Drupaljam:XL is dit jaar voor het eerst twee dagen, waarbij open source  ontwikkelaars, digitale bureaus en opdrachtgevers elkaar ontmoeten en kennis delen. Hierdoor biedt het evenement meer verdieping aan zowel ontwikkelaars als potentiële gebruikers.

Business Day

De Business Day biedt een achttal inspirerende sprekers op het gebied van digitale innovaties en online business. Zij worden afgewisseld met een aantal Drupal succesverhalen, bedoeld om potentiële afnemers kennis te laten maken met Drupal. De Business Day sluit af met de Nederlandse Splash Awards, waar de beste Drupal projecten worden bekroond. De Splash Awards wordt in 8 landen georganiseerd en er is een internationale editie.

De Business Day is bedoeld voor CTO’s, CMO’s, programma managers, product owners, innovatie managers en opdrachtgevers die open source inzetten of overwegen voor het realiseren van online ambities.

Community Day

Op de Community Day delen Drupal ontwikkelaars, professionals en leveranciers kennis en ervaring uit. Elk uur zijn er vier presentaties die vanuit de Drupal gemeenschap van ontwikkelaars wordt ingevuld. Front-end, headless en continuous integration zijn onderwerpen waarop experts technisch de diepte in gaan. Maar ook slimme vernieuwing op het gebied van Agile en UX komen aan bod. In 2019 biedt Drupaljam:XL ruimte voor code sprints, waarbij professionals kunnen samen werken aan de volgende release van Drupal. Niet alleen ontwikkelaars, maar ook ontwerpers en content redacteuren kunnen hier een bijdrage leveren aan Drupal.

Over Drupal

Drupal is een digital experience management framework met ruim 25.000 plug-ins geschikt voor websites en interactieve applicaties. Ruim 35.000 ontwikkelaars bouwen er dagelijks aan mee, waarmee het één van de populairste content management systemen ter wereld is. 1 op de 40 websites werkt met Drupal, waaronder RTL Nieuws, Amnesty International, Tesla, Havenbedrijf Rotterdam en Erasmus Universiteit. Het is ook populair bij overheden, waaronder in Nederland, Duitsland en België. Doordat het open source is, zijn licentiekosten laag en kunnen bedrijven makkelijker overstappen naar een andere leverancier.

Drupaljam:XL 2019 is een initiatief van Stichting Drupal Nederland.