Geplaatst door Lubbers De Jong

Duitse winkelgigant kiest voor e-Spirit

Amsterdam, 12 december 2018 – Het Duitse warenhuis Karstadt gaat het FirstSpirit Digital Experience Platform van e-Spirit gebruiken. Karstadt heeft zichzelf tot doel gesteld om in 2020 de grootste omnichannel winkelier te worden in Duitsland. De technologie van e-Spirit speelt hierbij een sleutelrol.

De technologie van e-Spirit wordt bij Karstadt gebruikt in combinatie met de Salesforce Commerce Cloud, het e-commerce platform van Salesforce. De cloudtechnologie van Salesforce vormt de commercebasis en het FirstSpirit Digital Experience Platform voegt extra functionaliteit toe zoals een content management platform, personalisatie op basis van kunstmatige intelligentie en omnichannel marketing. De technologie stelt Karstadt in staat om alle mogelijke digitale kanalen optimaal in te zetten, zodat klanten een geweldige winkelervaring hebben.

“Als we in 2020 een dominante digitale koploper willen zijn, is het belangrijk dat we technologie gebruiken die zowel onze content- als commercebehoefte kan invullen,” zegt Marco Werner, de Chief Digital Officer bij Karstadt GmbH. “E-spirit is een cloudoplossing, heeft een grote lijst aan referenten in deze branche. De technologie heeft onze Salesforce-functionaliteiten fors uitgebreid. We kunnen nu alle content die niet over producten gaan heel efficiënt beheren op karstadt.de en tegelijkertijd snel allerlei microsites en digitale diensten aanbieden.”

“De samenwerking is een voorbeeld van hoe warenhuizen de brug slaan tussen de oude fysieke winkelbeleving en de gebruikerservaring van digital. Bedrijven als Bijenkorf, Hema, Blokker en de Action zouden hier een voorbeeld aan moeten nemen,” aldus Matthias Meijer, manager Benelux van e-Spirit.

##

Over e-Spirit

E-spirit is een aanbieder van een digital experience platform en richt zich speciaal op het optimaliseren van buyer journeys. e-Spirit is opgericht in 1999 en is onderdeel van de Adesso Group. Het bedrijf heeft kantoren op zestien locaties in Duitsland, de Verenigde Staten, Groot Brittannië, Benelux, Oostenrijk en Zwitserland. Klanten zijn onder andere BASF, s. Olivier, Hugo Boss, Commerzbank, L’Oreal Luxe, MAN, Media Saturn en Rijksportaal.

Kijk voor meer informatie op www.e-spirit.com

Over Salesforce Commerce Cloud

De Salesforce Commerce Cloud stelt retailers in staat om de klantervaringen op alle mogelijke verkoopkanalen te beïnvloeden (web, social, mobiel en in de winkel). Van winkelen tot klantenservice.. de Commerce Cloud zorgt voor geweldige winkelervaringen die zorgen voor een betere engagement, meer klantloyaliteit en een betere conversie. De Commerce Cloud helpt winkeliers om superieure klantervaringen te realiseren, van de oriëntatiefase tot verder.

Kijk voor meer informatie op https://www.salesforce.com/nl/gdpr/commerce/

(Foto: Christian Alexander Tietgen)