DuurzaamBedrijfsleven omgedoopt in Change Inc.

DuurzaamBedrijfsleven, de nieuwswebsite voor succesvol duurzaam ondernemen, gaat vanaf vandaag verder onder de naam Change Inc. Het nieuwe platform Change Inc. is zowel een mediaplatform als een online en offline community. Onder de naam Change Inc. wordt DuurzaamBedrijfsleven gebundeld met het podcast-format GreenLeaders en de community van ‘changemakers’ die ontstond rond de campagne Change Inc.
Meteen na de eerste lockdown zette ondernemer Yoeri van Alteren samen met strategisch marketing bureau Dawn een landelijke campagne op onder de naam Change Inc. “In die campagne hebben we in een periode van grote onzekerheid met bijna honderd toekomstmakers laten zien dat het vertrouwen in de toekomst groot kan zijn”, aldus Van Alteren. “Omdat veel bedrijven al bezig zijn met het vormgeven van die toekomsteconomie bedachten we Change Inc., met als slogan ‘Morgen wordt vandaag bedacht’.”
De campagne heeft tot heel veel positieve reacties geleid. “Dat heeft ook veel betekend voor DuurzaamBedrijfsleven”, vervolgt Van Alteren. “Men kent DuurzaamBedrijfsleven als een inhoudelijk en betrouwbaar platform waar we laten zien welke kansen duurzaam ondernemen biedt. Hoe je als bedrijf met duurzaamheid stappen kunt zetten om klaar te zijn voor de toekomst. Vandaag bundelen we de kracht van de campagne met de kracht van de inhoud.”
Het online platform (www.change.inc) is met een mix van nieuwsartikelen, inspirerende cases en prikkelende columns onmisbaar zijn voor iedereen die zich professioneel met duurzaamheid bezighoudt. Maar naast journalistieke inhoud biedt Change Inc. ook directories van ‘changemakers’ en ‘bedrijven van morgen’; mensen respectievelijk ondernemingen die zich actief inzetten voor een betere toekomst.
De nieuwe website werd ontworpen door het Amsterdamse bureau Bravoure, dat eerder websites ontwierp en bouwde voor ING Bank, KWF Kankerbestrijding en Amsterdam Dance Event. “Een eerste stap naar het uitbouwen van hét platform voor de transitie, want zakelijk Nederland zit niet te wachten op kleinzerigheid. Daarom hebben we een digitaal thuis gecreëerd voor de mensen en bedrijven die de transitie gewoon doen, de échte aanpakkers. We zijn trots dat we met Bravoure daar onderdeel van zijn”, aldus Anthony Thissen, oprichter van Bravoure. De databases en software voor de nieuwe site werden ontwikkeld door Protium Digital, dat ook bedrijven als KPN, Rabobank en Heijmans tot zijn klantenkring kan rekenen. “Met deze lancering en de technologie eronder heeft Change Inc. een grote stap in schaalbaarheid gezet. We zijn trots op het resultaat en zijn enthousiast over de potentie van de nieuwe www.Change.inc diensten die nu mogelijk zijn”, aldus Gerard van der Hoeven, oprichter van Protium.
Een belangrijk element op de nieuwe website zal de wekelijkse verkiezing zijn van de ‘Changemaker van de Week’. Bezoekers van de site en een vakjury zullen vanaf januari wekelijks bepalen wie zich Changemaker van de Week mag noemen. Interviewer Paul van Liempt gaat in gesprek met deze changemaker om te praten over visie, leiderschap en impact. Dat gesprek wordt gepubliceerd als podcast.
Naast het online platform zal Change Inc. ook offline evenementen gaan organiseren. Het verbinden en mobiliseren van mensen staat centraal in de missie van Change Inc., dat een rol wil spelen in het versnellen van de transitie naar een betere toekomst en een duurzamere economie. “De slogan van Change Inc. is niet voor niets ‘connecting business, people and ideas for a better future’”, aldus Van Alteren. Als het om evenementen gaat ligt de focus op kwaliteit. “Het is niet ons doel om 500 mensen in een zaal te trakteren op drie of vier goede sprekers, om vervolgens na het applaus en een borrel af te sluiten. Het gaat ons erom om precies die mensen aan tafel te zetten die iets van elkaar kunnen leren en elkaar verder kunnen brengen.”
In bijna tien jaar is DuurzaamBedrijfsleven uitgebouwd tot een platform met meer dan 300.000 lezers per maand, een wekelijkse GreenLeaders-podcast en hoogstaande bijeenkomsten en congressen. Meer dan 40.000 professionals ontvangen dagelijks een nieuwsbrief en samen met Erasmus Universiteit ontwikkelde DuurzaamBedrijfsleven een doelgerichte bedrijfsscan.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.