Geplaatst door Peaks

Eerste samenwerking op basis van PSD2 tussen ICS en Peaks

Amsterdam, 4 juni 2018 – Beleggingsapp Peaks slaat de handen ineen met International Card Services (ICS), marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. Klanten van Peaks kunnen daardoor binnenkort niet alleen op basis van hun bankbetalingen, maar ook op basis van hun ICS creditcardtransacties gebruik gaan maken van de bekende wisselgeldfeature. Met deze feature kan een Peaks klant aan Peaks toestemming geven haar eigen creditcardtransactiegegevens bij ICS op te halen en vervolgens te gebruiken om het ‘wisselgeld’ vast te stellen en toe te voegen aan een beleggingspotje. De app, die haar gebruikers op eenvoudige wijze de afrondingen van digitale betaaltransacties (‘wisselgeld’) laat beleggen, stimuleert mensen op een laagdrempelige manier een potje voor later op te bouwen.

Met deze samenwerking onderschrijven Peaks en ICS hun focus op innovatie en de toekomst. Iets wat zij hoog in het vaandel hebben staan. De financiële partijen zijn de eersten in Nederland die samenwerken om voor te sorteren op betalingsrichtlijn PDS2.

ICS en Peaks lopen vooruit op PSD2

Op dit moment is de Nederlandse regering bezig betalingsrichtlijn PSD2 om te zetten in nationale wetgeving, een proces dat behoorlijke vertraging heeft opgelopen. Wanneer de invoering een feit is, zijn banken verplicht om op verzoek van klanten transactiegegevens te delen met andere bedrijven. Het doel van de nieuwe Europese PSD2-wet is om op een veilige manier allerlei nieuwe innovatieservices te stimuleren en de financiële sector competitiever te maken.

Peaks en ICS lopen hier met deze samenwerking op vooruit. Sijbrand Tieleman, medeoprichter van Peaks: “Het is zonde om over enkele maanden pas met samenwerkingen te starten als we zeker weten dat deze wetgeving er komt. Veel van onze klanten zouden nu al op basis van hun transactiegegevens een zogenaamd wisselgeldpotje willen aanleggen en beleggen, maar door de vertraging in de PSD2-implementatie in Nederland kan dat nog niet. Nu een Peaks-klant ook aan ICS toestemming kan geven haar transactiegegevens met Peaks te delen, zetten we al een belangrijke eerste stap in de aanloop naar PSD2. Onze klanten kunnen zo als eerste gebruikmaken van de voordelen die deze nieuwe wetgeving hen kan bieden.”

Innovatie van groot belang

Maurice Koot, CEO ICS: “Wij hechten er sterk aan om voor te sorteren op vernieuwingen in de financiële wereld. Hierdoor staan onze klanten altijd vooraan en kunnen zij gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden die de nieuwe richtlijn biedt.” Ook nu, door als eerste financiële partij voorsorterend op PSD2 samen te werken, trekken Peaks en ICS de kar. Tot nu toe was de wisselgeldfeature van Peaks alleen beschikbaar voor Rabobankrekeninghouders. Nu kunnen gebruikers van de Peaks app met een ICS creditcard ook gebruik gaan maken van deze feature.

— EINDE PERSBERICHT —

Over Peaks

Peaks is de eerste mobiele app die beleggen met je wisselgeld mogelijk maakt. Elke keer dat je betaalt met je pinpas, rondt Peaks het bedrag automatisch af naar de eerstvolgende euro. Zo ontstaat zonder grote impact op je uitgavenpatroon een beleggingspotje en maakt Peaks beleggen net zo gemakkelijk als pinnen. Peaks wil beleggen voor iedereen toegankelijk maken. Daarnaast vindt Peaks het belangrijk om onze aarde ook een leefbare plek te houden voor de volgende generaties. Dé manier om daar als individu en bedrijf iets aan te doen is te investeren in bedrijven die dat ook belangrijk vinden. Bij Peaks beleg je je wisselgeld in duurzame fondsen. Het bedrijf Peaks is gevestigd in Amsterdam en in 2016 opgericht door Tom Arends, Sijbrand Tieleman en Rutger Beens. De Rabobank is een belangrijke investeerder in Peaks. www.peaks.nl

Over International Card Services

International Card Services (ICS) verzorgt als creditcardmaatschappij al 30 jaar de uitgifte en het gebruik van Mastercard en Visa creditcards in Nederland. Met zo’n 3 miljoen creditcards in portefeuille is ICS marktleider in Nederland. ICS bedient zowel consumenten als klanten op de klein- en middelgrote zakelijke markt. De creditcards die ICS uitgeeft zijn het meest geaccepteerd ter wereld; betalen met een ICS creditcard betekent wereldwijd veilig betaalgemak, excellente service en verzekerd zijn als er iets mis gaat. Naast de uitgifte van creditcards, richt ICS zich op het verstrekken van consumptief krediet.