Industry Wire

Geplaatst door SharePeople

Eigen deelnemers SharePeople maken ‘word wakker’ campagne

SharePeople start vandaag een campagne op de radio, online en in dagbladen om ondernemers wakker te schudden. Het overheersende beeld bij zzp’ers is dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering duur is. Dat klopt als het gaat om de ouderwetse AOV bij verzekeraars. Maar dat je bij SharePeople al een vangnet regelt voor arbeidsongeschiktheid vanaf 1 euro per dag weten nog veel te weinig zzp’ers. In de campagne spelen enkele ondernemers die al deelnemer zijn bij SharePeople de hoofdrol. De campagne is ook volledig ontwikkeld door deelnemers van SharePeople.

Een te kleine groep zzp’ers (minder dan 3%) heeft door dat er wél betaalbaar een vangnet te regelen is bij ‘onderlinge’ online oplossingen zoals SharePeople of schenkkringen zoals de broodfondsen. En 80% van de zzp’ers heeft zich niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid.

Cosmas Blaauw, oprichter van SharePeople: “Juist in deze tijd van corona ervaren veel ondernemers wat het betekent als hun financiële buffers krimpen. Veel ondernemers kunnen niet drie maanden zonder inkomen. Tegelijkertijd neemt het risico op arbeidsongeschiktheid toe. Tijd om deze groep wakker te schudden. Bij ons kun je al een vangnet regelen bij arbeidsongeschiktheid voor 1 euro per dag. En je regelt het in drie minuten.”

Campagne gemaakt door deelnemers
SharePeople werkt vanuit een coöperatieve gedachte waarbij klanten ook eigenaar en soms medewerker zijn. De campagne is dan ook helemaal gemaakt door een team deelnemers van SharePeople (credits onder persbericht). Blaauw daarover: “Creatie, mediastrategie en content komen allemaal uit ons eigen netwerk van deelnemers. Zij zijn de doelgroep en een beter team kun je je niet wensen. Deze coöperatieve aanpak gaan we nu ook helemaal doortrekken bij andere projecten. Zo zijn we niet alleen een netwerk dat voor elkaar klaar staat bij arbeidsongeschiktheid, maar zoeken we elkaar ook op om kennis en werk te delen.”

Dit zijn de zes SharePeople deelnemers en ondernemers die in de campagne te zien zijn:
1. Boaz Engelo, ondernemer verzuimmanagement
2. Morena Abbatangelo, eigenaar en kok van restaurant Polpette te Utrecht
3. Elroy Akkermans, verbouwbegeleider
4. Karin, zorgondernemer
5. Folkert van Diggelen, zanger, acteur en voice-over
6. Jenna Buijsman, ondernemer in de schuldhulpverlening

Ondernemers die voor SharePeople kiezen boven traditionele schenkkringen doen dat vaak omdat ze liever niet willen dat andere deelnemers gaan bepalen of ze wel/niet ziek zijn. Bij SharePeople gebeurt dat door een onafhankelijke professionele derde. Maar ook omdat schenkringen vaak verplichten dat je jaarlijks, vaak meerdere keren, aanwezig moet zijn op bijeenkomsten. Bij SharePeople is dat niet het geval.

Cosmas Blaauw: “Daarom kiezen steeds meer zelfstandig ondernemers voor ‘crowdsurance’. Zo heet de manier waarop wij het organiseren. Daarbij zijn de kosten lager dan bij schenkkringen en goed voorspelbaar, want gebaseerd op het ziektepercentage. Bovendien zit er geen marge tussen dat wat de zieken krijgen en dat wat er door de deelnemers betaald wordt, dat is uniek in Nederland en ik denk ook in de rest van de wereld.”

Credits campagne (allemaal deelnemers van SharePeople):
Jan van den Bergh (Via Jan, creatie)
Wouter Steenhuisen (Kollektiv, mediastrategie)
Maarten van Acht (Maasworx, digital strategy)
Tom Meulders (digital advertising)
Akkelee Dercksen (BeBricks, social&bannering)
Beyza Altun (content/social)
Silvie Warmerdam (PickOurBrain, content)

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht