eLinea introduceert ‘All You Can Read’-abonnement voor artikelen van tijdschriften en kranten

DELFT, 23/09/’13– Op dinsdag 24 september 2013 start eLinea met een wereldwijd unieke dienst voor het digitaal lezen van artikelen van tijdschriften, kranten, journalisten, cartoonisten en dichters. Consumenten krijgen op  elinea.nl voor € 9,99 per maand onbeperkte toegang tot de artikelen van alle deelnemende titels en schrijvers. Ook kunnen de artikelen op eLinea eenvoudig los aangeschaft worden.

Diverse partijen experimenteren inmiddels met het los verkopen van artikelen uit kranten en tijdschriften. Nederlanders raken echter steeds meer gewend aan het betalen van een vast bedrag per maand voor onbeperkte toegang tot digitale content uit diverse bronnen, zoals Spotify en Netflix. eLinea springt daar op in door alle artikelen van alle deelnemende uitgevers, dichters, journalisten en cartoonisten voor € 9,99 per maand beschikbaar te stellen. De artikelen op eLinea zijn volledig losgekoppeld van papieren edities en worden aangeboden in een gebruiksvriendelijke en mooi vormgegeven leesomgeving, geoptimaliseerd voor weergave op tablets en computerschermen. Iedereen die zich inschrijft kan twee dagen lang gratis kennismaken met eLinea.

eLinea gaat van start met ongeveer zeventig deelnemende titels en schrijvers en wil dit aanbod binnen een jaar na lancering minstens verdubbelen. Onder de deelnemers bevinden zich HP/DeTijd, EOS, EOS Memo, Psyche & Brein, America Magazine, Nordic Magazine, Griekenland Magazine, Dierenpraktijken, East! Down Under, Bloem & Plant, Hart voor dieren, Beet, Duiken, Fabulous Mama, Boek-delen, Ons Erfdeel, Digital Movie, Railhobby, Filmmagie, Interpretatie, Woord & Dienst, The Optimist, Medisch Dossier, OOR, 1900, MO*Magazine, Hollandse Hoogte, cartoonisten Joep Bertrams, Tom Janssen en TRIK, en 27 journalisten van TPO Magazine (voorheen De Nieuwe Pers). Daarnaast werkt eLinea samen met een groot aantal dichters die hun gedichten op het platform aanbieden, zoals Ingmar Heytze, Patty Scholten, Mark Boog, Johanna Geels en Nachoem M. Wijnberg.

Binnenkort worden er meer titels en uitgevers aan eLinea toegevoegd. Onder andere Vrij Nederland, Opzij, VT Wonen, Viva, Panorama, Nieuwe Revu, Roots, Zin, Autoweek, Autoreview, iCreate, C’t computertechniek, Royalty, Awater, Nederlands Dagblad en Wegener (regionale kranten) gaan op korte termijn ook artikelen op eLinea aanbieden.n initiatief van eReaders Groep BV in Delft en is mede tot stand gekomen met financiële steun van het Stimuleringsfonds voor de Pers en Document Services Valley.