Geplaatst door Emakina

Emakina en Akeneo brengen samen nieuwe e-commerceoplossingen naar het Midden-Oosten

Brussel, Nantes – Het toonaangevend Europees digitaal bureau-netwerk Emakina (Euronext – ALEMK) en Product Experience Management (PXM) -leider Akeneo kondigen een internationaal partnerschap aan. De samenwerking legt aanvankelijk een focus op het Midden-Oosten om er retailers en merken te helpen hun productgegevens en productcatalogus beter te beheren. Emakina voegt de hoogwaardige oplossingen voor productinformatie (PIM) en -intelligentie toe aan zijn aanbod van digitale tools om de gebruikerservaringen van zijn klanten te verbeteren.
Akeneo werd in 2013 opgericht en groeide uit tot een wereldwijde leverancier van PXM-oplossingen. Handelaren en merken bieden er aantrekkelijke klantervaring mee aan via alle verkoopkanalen, van e-commerce en mobiel tot print en detailhandel. Het open source PIM-platform van Akeneo werd al ruim 60.000 keer geïnstalleerd. Het wordt gebruikt door meer dan 300 zakelijke klanten, zoals wereldwijde merken Sephora, Fossil en Shop.com. Akeneo boekte de zes laatste jaren telkens een omzetgroei met drie cijfers en haalde onlangs 46 miljoen USD aan financiering binnen.

Emakina Group voegt nu Akeneo toe aan zijn partners. Zo biedt het merk- en retailklanten in B2C en B2B nieuwe mogelijkheden om de kracht van uniforme productinformatie te benutten. Emakina Group heeft 23 agentschappen in 13 landen, met ruim 1.000 technologie- en marketingexperts die boeiende en relevante gebruikerservaringen ontwikkelen.

Emakina en Akeneo werken al aan hun eerste gezamenlijke projecten in het Midden-Oosten, voor grote spelers in sportartikelen en schoonheidsproducten. Telkens staat het leveren van rijke en lonende consumentenervaringen centraal.

Murat Yoldas Ertugrul, VP Emakina Group Asia:
“Met Akaneo geven we onze klanten het concurrentievoordeel om op één plek productinformatie te verzamelen en te verrijken, hun productcatalogus te maken en deze op alle verkoop- en e-commercekanalen te verspreiden. We bieden deze toegevoegde waarde nu al aan, met veelbelovende perspectieven voor onze klanten om hun activiteiten en bedrijfsresultaten te verbeteren.”

Johan Benoualid, VP Sales en Allianties Akeneo:
“Akeneo en Emakina delen de passie om marketers, retailers, merken en e-commerce managers te helpen via alle verkoopkanalen. We kijken ernaar uit om samen geweldige nieuwe omnichannel-ervaringen te leveren, sterkere relaties met leveranciers én beter verkoopgegevensbeheer voor klanten.”