Geplaatst door SuperHeroes Amsterdam

Energiedirect.nl zet klant aan het stuur bij ontwikkeling nieuwe zelfservice app

’s-Hertogenbosch – Deze week lanceert energiedirect.nl haar nieuwe gratis klantenservice app Regelneef. Met deze app kunnen klanten eenvoudig hun energiezaken regelen. Regelneef is ontworpen samen met klanten.
Energiezaken makkelijker maken.

Jorrit Pijlman, manager energiedirect.nl: “Energiezaken zijn vaak onnodig complex. Stroom en gas is niks anders dan stroom en gas. Dat moet zo min mogelijk energie kosten. Met onze app kunnen klanten vanuit hun broekzak op één plek de belangrijkste zaken zelf regelen. Dit past in ons streven om energiezaken elke dag een beetje makkelijker te maken.”

Voor en door klanten
Regelneef is tot stand gekomen in een intensief ontwikkelingstraject met klanten. Pijlman: “We wilden iets maken waar klanten blij van worden. Daarom hebben we een grote groep klanten een dominante stem gegeven in de ontwikkeling van de app. We hebben gekeken waar klanten ons voor bellen en klanten gesproken over hun ervaringen en wensen. Op basis daarvan hebben we de functionaliteiten van de app bepaald. Bij elke stap in het ontwikkelingsproces hebben we klanten continu om feedback gevraagd om de kwaliteit te verbeteren. Dit blijven we doen om de app te optimaliseren. We zijn pas tevreden als klanten dat ook zijn.”

Functies
Regelneef presenteert alle relevante informatie over het energiecontract uit het verleden, heden en toekomst in de vorm van een persoonlijke tijdlijn. Gebruikers hebben daardoor een compleet overzicht binnen handbereik van waaruit ze snel inzicht hebben en zaken kunnen regelen. Met de zogenaamde Vooruitkijker krijgen gebruikers advies over hun termijnbedrag, wat ze vervolgens zelf kunnen aanpassen om bijbetaling op de jaarnota te voorkomen. Indien gebruikers vragen hebben, kunnen ze deze via de chatfunctie stellen aan medewerkers. De klantadviseurs reageren op werkdagen van 09.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur binnen 10 minuten. Ook kunnen gebruikers hun persoonlijke gegevens en rekening bekijken, en meldingen instellen om herinnerd te worden aan bijvoorbeeld het doorgeven van meterstanden. In de toekomst moet het via de app mogelijk zijn om persoonsgegevens aan te passen, het energiecontract te verlengen en inzicht te krijgen in het verbruik.

Campagne
SuperHeroes Amsterdam is verantwoordelijk voor de naamgeving en promotie van de app onder bestaande klanten. In de campagne wordt ingezoomd op allerlei overbodige functies die de app juist niet heeft. Niek Eijsbouts, creatief directeur van SuperHeroes: “Energiedirect.nl doorbreekt al jaren onlogische conventies in de energiemarkt. Dit doet ze nu ook met een app die de naam draagt van wat het belooft; Regelneef. In de campagne en demovideo geven we eerst een absurd voorbeeld van wat de app (nog) niet kan, hiermee valt juist op welke handige functies de app wél heeft.”

Bureau: SuperHeroes Amsterdam
Creatieve directie: Niek Eijsbouts
Creatie: Huibert-Jan van der Fange
Account: Django Weisz Blanchetta & Mandy Sturkenboom