Industry Wire

Geplaatst door Engagement Factory

Engagement Factory verwelkomt 10 nieuwe klanten in Q2

Engagement Factory, een internationaal vooraanstaand marketing- en adviesbureau voor klantbeleving, rapporteerde een sterke groei in het tweede kwartaal. Het bedrijf voegde een recordaantal van 10 nieuwe bedrijven toe aan het bestaande klantenportfolio. De nieuwste klanten bevinden zich in uiteenlopende industrieën wereldwijd, waaronder entertainment (Dubai), luchtvaart (Noorwegen) en life sciences (Benelux). De verwelkoming van de reeks nieuwe klanten volgt vlak na de vernieuwde positionering van het bedrijf.

Engagement Factory stelt dat twee factoren een grote rol spelen in de recente groei van het bureau: programmatic marketing en het feit dat bedrijven worstelen om fulltime marketingtalent te vinden en aan zich te binden. Volgens Engagement Factory is de definitie van programmatic marketing – net als de traditionele betekenis van het woord, niet te verwarren met programmatic advertising.

Jos Caelers, directeur en oprichter van Engagement Factory, zegt: “Met een programmatic marketing aanpak optimaliseer je de hele marketing en sales funnel. Door data, content en kanalen op elkaar af te stemmen is het mogelijk om een nog beter klantbeeld te krijgen en de klantbetrokkenheid te meten, zodat de klantreis hierop afgestemd kan worden. Of je klant nou online winkelt vanaf een desktop, telefoon, of in een fysieke winkel, de experience moet naadloos zijn.

Ruwweg de helft van de gesprekken die we hebben met nieuwe klanten gaat over programmatic marketing”, aldus Caelers. “De markt heeft een punt bereikt waarop bedrijven op zoek zijn naar partners om niet alleen technologie te implementeren of te beheren, maar om complete marketingprogramma’s te ontwerpen, uit te rollen en te operationaliseren met als doel het converteren van de doelgroep van unknown naar geregistreerd en uiteindelijk natuurlijk naar klant.”

Caelers noemde ook de krappe arbeidsmarkt een belangrijke variabele in de vraag naar de diensten van het bureau, met name op het gebied van marketing automation. “De vraag naar technische marketeers is enorm”, zei hij. “Belangrijke posities blijken moeilijk in te vullen. Bedrijven zijn genoodzaakt zich te wenden tot externe dienstverleners zoals Engagement Factory voor tussentijdse hulp dan wel voor een rol voor de lange termijn.”

Engagement Factory is opgericht in 2012 en heeft haar hoofdkantoor in Eindhoven. Mede vanuit de overige kantoren in Amsterdam, Londen, Stockholm, Dubai en Kaapstad bedienen ze klanten wereldwijd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht